Läti minister: toetame Rail Balticut vaid siis, kui EL panustab idaraudteesse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Läti transpordiminister Aivis Ronis.
Läti transpordiminister Aivis Ronis. Foto: SCANPIX

Läti transpordiministri Aivis Ronise sõnul toetab Läti ühist raudteeprojekti Rail Baltic vaid siis, kui Euroopa Liit on samal ajal valmis panustama Vene-suunalise transpordikoridori arendamisse.

«Eesti meedia on valesti aru saanud Läti positsioonist,» alustas Ronis oma seisukohtade tutvustamist.

«Läti suhtub Rail Balticusse positiivselt, kuid uus raudtee peab andma Läti majandusele ja ühiskonnale maksimaalset kasu,» ütles transpordiminister.

Ronis ütles, et Briti kompanii pakutud Rail Balticu trass Lätis oli vastuvõetamatu ja juba praegu on alustatud töid, et ette valmistada Rail Balticu uus trass Riia ümbruses. Ronise sõnul peab Rail Baltic läbima Riia lennujaama ja sadamat, nii nagu see on ka Tallinnas, kus nii üks kui ka teine on ühendatud raudteega.

Ronis lisas, et Läti toetab Rail Balticut vaid siis, kui uue raudtee osaks saab liin Ventspilsi sadamasse.

«Ida-lääne suunaline raudteeühendus on meile niisama tähtis kui põhja-lõuna suunaline,» ütles Ronis. «1520 pole ainult Vene raudtee, vaid ka Euroopa Liidu raudtee.»

Selgituseks: 1520 millimeetrit on Balti riikides ja Venemaal kasutatav rööpmelaius, see on laiem kui mujal Euroopas kasutatav. Rail Baltic soovitakse ehitada kitsama, Euroopa rööpmelaiuse järgi.

«Euroopa Liit peab mõtlema parematele ühendustele idaturgudega. Kui saame rohkem kaupu vedada Hiinasse ja Hiinast, siis on see parem kõigile,» kinnitas Läti transpordiminister.

Ronise sõnul asuvad Venemaal, piiri lähedal mitu pudelikaela, mis ei lase piisavalt kaupu läbi. Läti sadamate võimsus on suurem, kui Vene raudtee praegu suudab neisse kaupu vedada. Et olukorda paranda, peaks Euroopa Liit investeerima Vene raudtee pudelikaelade likvideerimisse, rääkis transpordiminister.

Kui suuri summasid peaks Euroopa Liit Vene raudteesse matma, minister ei täpsustanud, kuid kinnitas, et kaubavahetus Venemaa, Kasahstani ja Hiinaga on tähtis tuluallikas Läti majandusele ja kogu Euroopa Liidule.

«Rail Baltic saab siis rohkem kaupa vedada, kui Venemaaga on parem ühendus,» ütles Ronis. «Balti riigid, Poola, Saksamaa, isegi Prantsusmaa on huvitatud suuremast kaubavahetusest Hiinaga. Venemaa on ka transiidimaa.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles