USA suurpanga Morgan Stanley tegevjuht James Gorman sülitas Facebooki vussiaetud börsiletulekust tõusnud vihale ja väitis, et kohe tulu tahtnud investorid olid «naiivsed, et ostsid aktsiad ekslike eeldustega».
Morgan Stanley: Facebooki investorid olid «naiivsed»
Gorman puudutas Morgan Stanley rolli väärtpaberite emissiooni korraldajana börsipäeval, mis oli Facebooki jaoks seni edukaim.
Aktsiahind tuli päris põhjast 5 protsendi jagu tagasi, kantuna «viimase minuti tehingutest» börsipäeva lõpus.
Aktsia sulgumishinnaks kujunes 29,60 dollarit, viimase kümne minutiga käis käest kätte 13 miljonit aktsiat.
Sellele vaatamata on Facebook purustanud kõik eelnevad IPO väärtuse kaotamise rekordid. Dealogicu andmetel on aksiate alghinnast (104 miljardit dollarit) ära pudenenud ligikaudu 23 miljardi dollarit ehk 22,1 protsenti.
Viletsad tulemused on juba hakanud suruma alla teiste internetifirmade nagu Zynga ja Yelpi aktsiaid ning koondanud Morgan Stanleyle kui IPO juhtivale korraldajale regulaatorite uurivad pilgud.
Facebook tõi 17. mail börsilt ära 16 miljardit dollarit, pärast seda, kui otsustas käsikäes Morgan Stanleyga tõsta pakkumishinda ja pakutavate aktsiate arvu.
Nimetatud otsuseid peetakse aktsia hinna languse peasüüdlasteks.
Astudes esimest korda pärast IPOt avalikkuse ette, õigustas Gorman otsust sellega, et «jaeinvestorite nõudlus oli erakordselt suur» ning «inimesed helistasid igast USA nurgast».
Gorman tunnistas tõsiasja, et 26 protsenti aktsiatest läksid eraisikutele.
Ta selgitas, et kauplejad poleks tohtinud oodata kohest «kärgatust», nagu väiksemate interneti-IPOde puhul tavaks on saanud, ning rõhutas, et kõik, kes selliseid ootusi hellitasid olid «naiivsed, et ostsid aktsiad ekslike eeldustega».
Kui Facebooki aktsiahinnad edasi kerkivad, peaks Morgan Stanleyle avalduv pinge järele andma. Seda loodab ka Gorman: «Andke asjale aega edeneda... Meil on siin ju alles kaheksas päev.»
Gorman väljendas ühtasi «veendumust», et Morgan Stanley järgis üldiselt aktsepteeritud tavasid, kui edastas investoritele vaid paar päeva enne IPOt info, et Facebook prognoosib aeglasemat kasvu.
Regulaatorid on nüüd keskendunud küsimusele, kas nimetatud info edastati vaid valitud investoritele.
Investoreid nõustava firma IPO Boutique’i vanempartner Scott Sweet ütles: «Eksib igaüks, kes väidab, et asi polnudki nii paha. Selliste diilidega niisuguseid asju lihtsalt ei juhtu. Selliseid asju juhtub neljanda ešeloni emissioonikorraldajatega.»
Copyright The Financial Times Limited 2012