Kui palju teenid sina Facebookile kasumit?

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki logo.
Facebooki logo. Foto: SCANPIX

Facebook teenis iga kasutaja pealt 2012. aasta esimese kvartaliga keskmiselt 1,21 dollarit, teenitud summa oleneb kasutaja isikust ja asukohast, kirjutab Techcrunch.

Kuigi Facebooki kogukäive oli 2012. aasta esimese kolme kuu jooksul üle ühe miljardi dollari, oli ettevõtte puhaskasumiks ainult 205 miljonit dollarit, seega läheb enamik sissetulekust siiski veebilehekülje ülevalhoidmiseks ja arenduseks.

Tänu kasutajate, kes on ju tegelikult Facebooki «tooteks», panusele, hindab Facebook enda väärtuseks juba peaaegu 72 miljardit dollarit, seda koos äsjaostetud Instagrami väärtusega, Instagrami väärtus aga võib lõpuks olla palju suurem, kui Facebooki poolt makstud 1 miljard dollarit.

Kuidas aga arvutati 72-miljardiline väärtus? Bloombergi järgi on Facebooki osakute arv jõudnud 2,33 miljardini. Instagrami ostu puhul maksis Facebook 300 miljonit dollarit otse ning lisas sellele summale 23 miljonit Facebooki osakut, mis teeb ühe osaku hinnaks 30 dollarit ja 89 senti. Kui korrutada Instagrami tehingu ühe osaku hind Facebooki kogu osakute arvuga, teebki see Facebooki koguväärtuseks pea 72 miljardit dollarit.

See aga tähendab, et Instagrami asutajatele oli müük väga kasulik tehing. Viimasel Secondmarketi oksjonil oli Facebooki ühe osaku hinnaks 44 dollarit ja 10 senti, ning seega ettevõtte koguväärtuseks 102,8 miljardit. Kui peale osakute avalikule turule paiskamist peaks Facebooki aktsiahinnad tõusma vähemalt Secondmarketi viimase oksjoni tasemele, oleks Instagrami asutajate osakute koguväärtus 1,014 miljardit dollarit ning seega Instagrami eest makstud summa tõuseks ühelt miljardilt dollarilt 1,314 miljardile dollarile.

Kui Facebook tahab oma kasvamist jätkata, peab ta teenima iga kasutaja pealt veel rohkem kui praegune 1,21 dollarit. See aga tähendab aina täpsemalt suunatud reklaami näitamist, mille eest on võimalik ka rohkem reklaamirahasid küsida.Teiseks võimaluseks on kasutajate arvu suurendamine, kelle pealt saaks omakorda rohkem raha teenida. Viimatinimetatud võimalus on aga aina raskem, kuna juba praegu kasutab Facebooki 901 miljonit inimest, ehk iga kaheksas inimene Maal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles