Elron: ostame elektrit börsihinnaga, kuid piletihinda ei plaani tõsta

Carl-Robert Puhm
Copy
Elron juht Lauri Betlem.
Elron juht Lauri Betlem. Foto: Eero Vabamägi

Elroni juhatuse esimehe Lauri Betlema sõnul maksavad nad elektri eest börsihinda, aga kliente see lähiajal ei mõjuta.

«Taristu kasutamise lepingu alusel ostame elektrit Eesti Raudteelt, kes hangib selle raudtee infrastruktuuri ettevõttena elektrimüüjatelt. Lepingu kohaselt on ostetava elektri hind sõltuv kehtivast börsihinnast,» selgitas Betlem Postimehele, lisades, et alates 2021. aastast sõidavad elektrirongid 100 protsendil taastuvenergial.

Kuigi elektrihind börsil on aastataguse ajaga võrreldes kasvanud ligi neli korda, on Elroni elektrirongid diiselrongidest endiselt rahasäästlikumad. «Elektrirongi kulu energiale ühe kilomeetri kohta on ligi kaks korda väiksem kui diiselrongil ja seda ka tänase hinnataseme puhul,» kinnitas Elroni uus juht.

Betlema teatel on nende tänavuse aasta elektrikulu moodustanud alla viie protsendi kogukuludest. «Hetkel ei ole plaanis rongipiletite hindu muuta, kuid elektri hinnataseme pikaajalise tõusu puhul peame katteallikate otsimisega kindlasti tegelema hakkama,» sõnas riigiettevõtte esimees.

Elron opereerib Eesti reisirongiliikluse teenust 18 elektrirongi ja 20 diiselrongiga.

Kuhu kulub Elroni raha?

Rongioperaatori ärikulud olid 2020. aastal 44,5 miljonit eurot.

Suurimad kuluartiklid: 

  • raudteeinfrastruktuuri kasutustasu 19,7 mln eurot (44%)
  • tööjõukulud 8,43 miljonit eurot  (19%)
  • materjali - ja energiakulud 6,74 miljonit eurot (15%)
  • põhivara kulum ja allahindluskulud 6,13 miljonit eurot (14%)
  • muud tegevus- ja ärikulud 3,7 miljonit (8%)
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles