Hingevaakuv automeister Saab sai taas armuaega. Kohene kokkuvarisemine lükkus edasi, kuna Göteborgi apellatsioonikohus kindlustas «rootslasele» pankrotikaitse, millest ringkonnakohus nad hiljuti ilma jättis.
Saabi surm lükkus taas edasi
Saabi omanik Swedish Automobile teatas eile, et sai appellatsioonikohtult loa Saabi saneerimiseks.
Saabi saatus sattus septembri alguses kahtluse alla, kui ringkonnakohus keeldus kaitsmast Saabi kreeditoride eest seniks, kuni viimane üritab leida raha autode tootmise jätkamiseks.
Ametiühingud nõuavad firma kuulutamist maksejõuetuks, et tagada riiklik toetus töötajatele, kel on kätte saamata augustikuu palgad.
Apellatsioonikohus teatas, et piirkonnakohtu otsus, et Saabil puudub edukaks reorganiseerimiseks vajalik hea nimi ja bränditugevus, on alusetu ning andis ettevõttele kolm kuud paranduste tegemiseks. Apellatsioonikohus leiab, et Saabi edukas reorganiseerimine on võimalik.
Saab teatas, et taotleb nüüd lähtuvalt kohtuotsusest ametiühingute IF Metalli, Unioneni ja Ledarna pankrotinõuete tühistamist.
Saab ei ole alates juunikuust valmistanud ühtegi autot ja võlgneb tarnijatele ligikaudu 150 miljonit eurot.
Saab ütles, et üritab kasutada talle antud aega lisainvesteeringute leidmiseks, oodates Pekingi heakskiitu 245 miljoni eurosele tehingule sealsete firmade Pang Da ja Youngmaniga, mis annaks võimaluse müüa ja toota Saabe Hiinas.
Firma usub, et Hiina kiidab investeeringud heaks.
Analüütikud üldiselt kahtlevad selles.
Swedish Automobile'i tegevjuht Victor Muller loodab, et saab lisaraha abiga autode tootmise taaskäivitada, kuna ei pea saneerimise perioodil maksma kellelegi peale tarnijate.
Copyright The Financial Times Limited 2011.