Majandusraskustega võitlev Ühendriikide autogigant General Motors otsib ostjat Rootsi Saabile ja USA Saturnile.
GM otsib Saabile ostjat ja koondab töölisi
GM teatas eile plaanist vaadata üle Saabi ja Saturni tulevik, kuna võitluses ellujäämise nimel ja äri restruktureerides keskendutakse oma nn tuumikkaubamärkidele, vahendas The Local.
General Motors koondab püüdlused tootearenduse ja marketingi osas Ühendriikides neljale põhibrändile - Chevrolet, Cadillac, Buick ja GMC.
GM teatel võtab firma ette Saabi kaubamärgi kiire globaalselt strateegilise ülevaatuse. Restruktureerimise plaani osaks on ka Saturni brändi hindamine.
GM on Hummeri juba müüki pannud ja Pontiac võib muutuda spetsiaalseks kaubamärgiks.
GM kavatseb vähendada toodetavate automudelite arvu USAs 2012. aastaks 40ni, võrreldes 2000. aastal valmistatud 51 erineva mudeliga.
GM kavatseb Ühendriikides vähendada 31 500 töökohta.
Praegu on GMil USAs 96 000 töötajat. Aastaks 2012 kavatsetakse töökohtade arvu kärpida 65 000 kuni 75 000ni.
Autohiiglane on töötajate arvu vähendanud sujuvalt juba mitu aastat. 2000. aastal andis GM Ühendriikides tööd enam kui 190 000 inimesele.