Ford keeras tehnoloogiaga vindi üle

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford
Ford Foto: SCANPIX

Ford Motor on uhke oma Sync-süsteemi üle ja näeb end autode navigatsiooni ja «infotainmenti» teerajajana. Uusim MyFord Touch kipub aga autojuhtidel üle võimete käima.

«Ükski asi ei tööta nii hästi kui vanad head nupud ja lülitid. Kasutamine on keeruline, aeganõudev ja segab liiklemist,» kirjutas MFT kohta Consumer Reports.

Mõjukas USA ajakiri leidis, et ärritunud juhid võivad «kasutada sõnu, mida süsteemi sõnavaras ei leidu».

Juuni lõpus avaldas JD Power oma maineka uute autode kvaliteediuuringu, milles Ford oma ehmatuseks 5. kohalt 23. peale oli langenud (32 võimaliku hulgas). Kukkumise põhjuseks olid paljuski probleemid MyFord Touchiga.

Ford kinnitab, et on viperustest võitu saanud.

Võttes õppust tehnoloogiafirmadelt nagu Apple, koolitab Ford nüüd juhte MyFord Touchi kasutama ja pakub vastavaid õpikodasid kõigis oma poodides.

Fordi äpardus on kujukaks näiteks väljakutsetest, millega autotootjad silmitsi seisavad, üritades pakkuda juhtidele «ühilduvust», millega viimased telefonide ja arvutide puhul harjunud on.

«Nagu iga tehnoloogiafirma, tulevad nad lagedale asjadega, mis on inimeste jaoks natuke liiga keerukad,»" ütleb Edmunds.comi tehnoloogiatoimetaja Doug Newcomb.

Autotootjad tunnetavad, et neil tuleb elektroonika ja sidevahendite vallas esikoha eest jõuliselt võidelda. Eriti nõudlik on autode laitmatu ühilduvuse suhtes noorem, interneti ja mobiiltelefonidega üles kasvanud põlvkond.

«Vanasti mõjutas autoostjate otsuseid väga tugevasti disain,» ütleb PWC vanemkonsultant Felix Kuhnert. «Tulevikus hakatakse sama agressiivselt võrdlema tehnoloogilisi võimalusi.»

Autofirmad peavad aga õppima arvestama sellega, et mida rohkem menüüvalikuid juhtidele ekraanil pakutakse, seda ohtlikumaks läheb sõit, kuna tähelepanu hajub.

Samuti ei saa mööda tõsiasjast, et kui mobiile vahetatakse üsna sageli, siis on auto ikkagi suurem ja kallim riistapuu, mida kasutatakse palju aastaid. See aga eeldab pidevaid tarkvarauuendusi ja pikemat püsisuhet tootjaga.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles