Edukaks ekspordiks on vaja filosoofe ja antropolooge

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edukaks ekspordiks on vaja filosoofe ja antropolooge
Edukaks ekspordiks on vaja filosoofe ja antropolooge Foto: SCANPIX

Selleks, et oma tooteid edukalt ja suure väärtusega müüa, peaksid Eesti ettevõtted püüdma oma klientide soovidest, plaanidest ja tegevuse kitsaskohtadest aru saada. Selleks võiks abi olla filosoofia ja antropoloogia taustaga inimestest.

Selleks, et oma klientidest aru saada, võib nendega näiteks koos elada. Henley Business Schooli õppejõu David Reesi kinnitusel läks seda teed näiteks jaekett Tesco, kui ta plaanis minna USA turule. «Pärast seda, kui paljud jaeketid olid edutult üritanud USAs kanda kinnitada, otsustasid Tesco juhid minna elama LosAngelese vaesematesse piirkondadesse, et oma tulevastest klientidest aru saada,» rääkis Rees.

Henley Business Schooli lektori Jeff Callanderi sõnul lähenevad kaubandusketid tihtipeale oma klientidele antropoloogilise nurga alt. «Kunagi tegin kaupluses uuringut sellest, kuidas inimesed jogurtit ostsid. Ma ei ole kunagi nii kummalist käitumist näinud, tänu uuringule saime luua optimaalse valiku jogurteid,» rääkis Callander.

Reesi kinnitusel on Suurbritannias paljudel firmajuhtidel filosoofiataust. Näiteks Oxfordi lõpetajad saavad klassikalise hariduse filosoofias, poliitikas ja majanduses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles