Jäätiseturu liider Premia: Baltikumi turg kosub kenasti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jäätist on kõigil suvel tore süüa. Foto on illustreeriv
Jäätist on kõigil suvel tore süüa. Foto on illustreeriv Foto: SCANPIX

Eile kirjutas E24, mis plaanidega läheb läheb suvisele kõrghooajale vastu Eesti jäätiseturul kolmandat kohta hoidev Ingman Jäätised. Lootes eelolevatel kuudel ilusat ilma, on hea heita pilk Premia müügitulemustele ja suveplaanidele.

Premia Foodsi turundusdirektor Katre Kõvaski teatel on Premia esimese kvartali jäätisemüügitulemused esmaklassilised. Nimelt kasvas jäätisemüügi käive aasta esimese kolme kuu jooksul üle kahe korra ehk 111 protsenti. Kogu Baltikumi peale kokku oli käibekasv 12 protsenti.

«Oleme jäätisesegmendis saavutatud käibekasvuga väga rahul, eriti rõõmustav on meie edu Baltikumi turul, mis eelnevatel aastatel kriisist enim räsida sai,» ütles Kõvask.

Premia on täna Baltikumis turuliider, omades Eestis liidrina  42 protsendilist rahalist turuosa, Lätis 14 protsendilist turuosa ja Leedus samuti liidrina 19 protsendilist rahalist turuosa.

Eestis kasvas Premia turuosa esimeses kvartalis pisut rohkem kui 2 protsenti. «Oma lähemat konkurenti edestame Eestis ligikaudu kaks korda suurema turuosaga,» ütles Kõvask Balbiino kohta, kelle käes on Eesti jäätiseturul suuruselt teine turuosa.

Kõvaski sõnul on kasvumootoriteks olnud uued ja lühikese ajaga väga populaarseks muutunud kaubamärgid Eriti Rammus Eestis ning Klasika Lätis ning Leedus. Need koonusvahvlis maiused on ehtsalt rammused koorejäätised.

Muide, jäätise Eriti Rammus lansseerimine jõudis tänavusel Aasta Turundusteo valikul viie finalisti hulka, kui Aasta Turundusteoks sai Leibur oma uudistoote Saib lansseerimisega.

Suveplaane troonib 55. sünnipäev

«Premia on Eesti suveks valmis, alustasime täisvõimsusega tööd juba aprillis, laod on Eesti lemmikjäätistest pungil,» ütles Kõvask. Ta lisas, et Premia strateegiline suund investeerida tootearendusse arvestades seejuures eestlaste maitse-eelistusi on toonud edu.

«Oleme keskendunud just eesti maitse-eelistustele vastavate jäätiste väljatöötamisele ning turuletoomisele ning selleks oleme kasutanud kõikide oma jäätisemeistrite teadmisi ning kogemusi, mis Premia 55aastase ajaloo jooksul talletatud on,» rääkis turundusdirektor.

Selleks suveks on Premia turule toonud mitmeid uudistooteid ning tähistamaks Premia kui Eesti vanima ja suurima jäätisetootja 55.sünnipäeva, ootab kauplustes kliente uus jäätis Vana Toomas.

Kindlameelse linnavahi nime kandev maius on retrohõngulises pakendis ning nostalgilise vormiga, rammus ja rohke glasuuriga pulgajäätis. Vahvlituutus Eriti Rammus on tulnud müügile ka punasõstra maitsega.

Premia suvekampaanikas on «Unistuste jäätis» (vaata visuaali fotoaknas), mis toimub Facebookis ja firma kodulehel. Valmis on tehtud ka kampaania telereklaam. Kampaanias palutakse jäätisesõpradel öelda, milline on just tema unistuste jäätis.

Lühikese ajaga on kampaanias osalejad pakkunud 1500 ideed jäätiste kohta, Facebookis on kampaania kogunud 9500 fänni. «Fännidele suur aitäh!» ütleb Kõvask ja nimetab postitatud retsepte ägedateks.

Kampaania läbisaades hindavad ideid rahvas ja žürii. Kolm parimat ideed tehakse päriselt jäätisena valmis ja omakorda neist parim jõuab juba järgmisel suvel poelettidele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles