Merkelit ja Mayd sõidutanud BMWd müüdi soodushinnaga Eesti inimestele (4)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti eesistumise ajal Theresa Mayd, Angela Merkelit ja teisi Euroopa valitsusjuhte sõidutanud luksuslikud BMWd müüdi eelmisel nädalal kuni 40 000 eurose allahindlusega Eesti inimestele.

Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise korraldamisele panid õla alla mitmed ettevõtted. Näiteks rahvusvaheline automüüja Inchcape rentis riigile nimekate poliitikute sõidutamiseks pooleks aastaks 65 luksuslikku BMWd. Kusjuures täiesti tasuta.

Nüüd, mil Eesti eesistumise tippkotumised on läbi saanud, tagastas riigikantselei sõidukid Inchcape’ile. Tuleb välja, et autodele joosti sisuliselt tormi, kuna eelmise nädala jooksul tehti kaupa juba 55 autoga.

Praeguseks on müüdud kõik BMW X3d, X5d ja 7. seeria limusiinid. Kaks 3. seeria GTd ja kolm 5-seeria sedaani olid eilse päeva seisuga veel saadaval. Kuulikindlad sõidukid renditi aga BMW peakontorilt ja need viidi tagasi Saksamaale.

Inchcape Motors Estonia Tallinna esinduse juht Toomas Pärna ütles, et tormijooksu põhjus oli hea hind: enamus autosid müüdi pea veerandi võrra odavamalt. Suurim soodustus oli 7-seeria limusiinidel, mis uuest peast maksavad umbes 110 000 eurot, aga kampaania korras müüdi 70 000 euroga.

Et autod sõidutasid kõrgeid külalisi põhiliselt Tallinna lennujaama, hotellide ja Kultuurikatla vahel, siis jäid läbisõidud vaatamata kuue kuulisele kasutusajale väikesteks, küündides maksimaalselt 1000 kilomeetrini auto kohta, selgitas Pärna.

Kas nii suurt huvi tekitas see, et autodes oli varem istunud Saksamaa kantsler Angela Merkel või Prantsusmaa valitsusjuht Emmanuel Macron? «Raske öelda, et kas just keegi auto sellepärast ostis. Aga kõrgendatud huvi see fakt muidugi tekitas.»

Nagu öeldud andis Inchcape esindusautod riigile kasutada täiesti tasuda. Nende enda kulu jäi aga veidi üle miljoni euro kanti. «Selliste suurprojektide toetamine on osaliselt missiooni ja auküsimus ning teisalt ainulaadne turundusväljund rahvusvahelises meedias ja linnaruumis,» pähjendas Pärna.

Leping esindussõidukite rendileandmiseks sõlmiti tänavu veebruaris ja toona veel United Motors ASiga. Tänavu mais sõlmis ettevõte aga Inchcape’iga lepingu, mille kohaselt ostab viimane United Motorsi müügiesinduse Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Kohtla-Järvel. Küll aga jääb United Motorsile alles müügiesindus Tallinna lähistel Peetris.

Kaubaks läksid ka Mercedese bussid

Lisaks Inchcape'i BMWdele teenindas eesistumisega seotud üritusi ka 40 Mercedes-Benz väikebussi. Siin tuli appi Silberauto, Eesti suurim ja rikkaim automüüja. Ettevõtte juhatuse liige Margus Juhkam tõdes, et bussidega sõidutati väliskülaliste delegatsioonide liikmeid. «Kes ja millises autos istusid, polnud Silberauto otsustada ning sellest ei sõltunud ka teenuse kvaliteet,» ütles ta vaid. 

Sarnaselt BMWdega on ka suurem osa Silberauto bussidest edasi müüdud. «Hinnad on loomulikult uutest autodest soodsamad, sest hoolimata väikesest läbisõitudest on tegemist kasutatud sõidukitega,» selgitas ta. Eesistumine tähendas Silberauto jaoks eelkõige turundust ja sponsorlust, mitte tulusat äriprojekti, lisas Juhkam. 

Ühe päevaga teenindati 137 sõitu

Eesti eesistumise korraldusmeeskonna juht Piret Lilleväli ütles, et transpordipartnerite valikul oli kõige olulisem usaldusväärsus, võimekus teenindada vajalikus mahus kohtumisi ning autode sobivus.

Nii soovis riik suuremaid keskklassi sõidukeid, mis mahutaks vähemalt 4 inimest koos juhiga, ning mikrobusse, mis mahutaks koos juhiga 7 inimest. «Ministrite kohtumistel pidi transport toimima nagu kellavärk ja ka väike kõrvalekalle oleks võinud kogu päevakava rivist välja lüüa,» ütles Lilleväli. 

«Jäime mõlema partneriga väga rahule – kokkulepetest peeti hästi kinni ning töötasime koos ühise eesmärgi nimel jätta Eestis käigust ELi riigipeadele, ministritele ja kõrgetele ametnikele hea tunne,» lisas ta.

Kõige tihedam päev transpordi mõttes oli 7. september, mil toimus ELi välis- ja kaitseministrite kohtumine. Päeva jooksul teenindati 137 sõitu ning kolonn liikus ühest objektist teiseni vähemalt iga 6 ja poole minuti järel.

Kõige enam autosid ehk 140 oli korraga kasutusel aga Tallinna digitaalvaldkonna tippkohtumisel 29. septembril. Kõige varem alustas auto parklast tööpäeva kell 4 hommikul.

Eesti oli esimest korda Eurooa Liidu Nõukogu eesistuja 2017. aasta juulist detsembrini. Eesistuja juhib nõukogu tööd ehk suunab 28 liikmesriiki ühiste otsuste poole, mis mõjutavad enam kui 500 miljoni inimese heaolu ja turvalisust.

Eestis toimus eesistumise ajal Tallinnas Kultuurikatlas ligi 20 tippsündmust, millest võtsid osa EL-i riigi- ja valitsusjuhid, ministrid ning EL-i juhid ja tippametnikud. Eestisse saabus eesistumiseks kuni 30 000 väliskülalist, nende seas umbes 1000 välisajakirjanikku.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles