Kõige vastutustundlikumaks ettevõtteks nimetati Coca-Cola HBC Eesti

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Coca Cola tehas Eestis.
Coca Cola tehas Eestis. Foto: Marina Pushkar

Selle aasta tegevuste põhjal on Eesti kõige vastutustundlikum ettevõte Coca-Cola HBC Eesti, kellele järgnevad eelmise aasta võitja Swedbank ning Eesti Energia.


Coca-Cola HBC Eesti on läbimõeldud vastutustundlikkusega silma paistnud aastaid, teatas firmade täidetud ankeetide põhjal vastutustundliku ettevõtluse pingerea koostanud MTÜ Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum.

Tänavu tasub foorumi sõnul eriti ära märkida seoses koondamisega töötajatele pakutud igakülgset toetust ja abi, mis aitas inimestel märksa lihtsamini uue töökoha leida. Samuti on Coca-Cola HBC Eesti iga-aastaselt panustanud sellesse, et ka tulevased ettevõtjad ning juhid mõistaksid, kui oluline on vastutustundlik käitumine ettevõtetele.

Kolmandat aastat järjest koostatud vastutustundlikku ettevõtluse indeksis osales sel korral 55 firmat, kaks linnavalitsust, üks MTÜ ning Eesti Rahvusringhääling. Pingerea eesotsa tuumik on jäänud aastatega võrdlemisi samaks, sel korral lisandus uue tulijana etteotsa Eesti Post, ABB ja väikeettevõtete parim Ecoprint.

Indeksis osalenud ettevõtete koondtulemus moodustas 62 punkti ideaalolukorda kajastavast 100 punktist. «Ettevõte, kes kogus üle 70 protsendi võimalikest punktidest saab õiguse kasutada aasta jooksul ametlikku vastutustundliku ettevõtte kvaliteedimärgist,» ütles Marko Siller Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumist.

Keskmine tulemus oli tänavu 2 protsenti kõrgem kui eelmisel aastal, mis näitab, et väga suurt edasiminekut toimunud ei ole.

Kõige parem on olukord konkreetsete kogukonda, loodus-, töö- ja turukeskkonda puudutavates tegevustes – on palju häid näiteid, mida ettevõtted ühiskonna suhtes vastutust tundes teevad. Endiselt viitab aga nende tegevuste planeerimatusele vastutustundlikkuse nõrk integreeritus ettevõtte strateegias, aruandluses, kommunikatsioonis ning töötajateni viimises.

Vastutustundliku ettevõtluse indeksi tegemist korraldasid MTÜ Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, EBS ja Äripäev, algatust toetab ka Euroopa Komisjon.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles