E-post paljastab: Jobsi surm kihutas Samsungi turundus-sõtta

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Steve Jobs.
Steve Jobs. Foto: AP Photo / Scanpix

Värskelt avalikkuse ette jõudnud Samsungi-sisene e-postivahetus paljastab täpse momendi, mil Samsung otsustas asuda rünnakule Apple’i ja iPhone’i vastu.

See juhtus 2011. aasta oktoobri alguses. Täpselt kaks päeva pärast Steve Jobsi surma saatis Samsungi juhtivtöötaja Michael Pennington e-posti, milles öeldi järgmist: «Õnnetuseks on Steve Jobsi lahkumine põhjustanud massilise meediakajastuse, kus räägitakse Apple’i ja iPhone’i ülimuslikkusest. [---] Kes ei tahaks osta seadet, mille loojat portreteeritakse kui «kirglikku, väsimatut perfektsionisti»?»

Lühidalt, Samsung kartis, et Jobsi ja Apple’i avalik ülistamine mõjutab otseselt iPhone’i müüki ja haavab nii Samsungi huvisid. Pennington leidis, et nüüd on viimane aeg rünnakule asuda ning selgitada ostjatele, miks Samsungi toodang on parem kui Apple’i oma. Väärib tähelepanu, et siiani oli Samsung vältinud Apple’iga otsest konflikti, sest õunafirma oli Lõuna-Korea tehnogigandi suurklient. Samsung lootis, et võitlusse telefonituru pärast sööstab hoopis Androidi looja Google. Jobsi surm mängis kaardid ümber.

«Eelseisva Samsung Galaxy S2 kampaaniaga teeme täpselt seda, mida soovitad,» vastas Penningtoni kirjale Todd Pendelton. «Töötame agressiivse kampaania kallal, mis näitaks meie riist- ja tarkvara üleolekut. Asja käigus demüstifeerime Apple’i kiidetud eeliseid (ökosüsteem ja teenused) ning näitame, kuidas kasutajad saavad hõlpsasti Androidile üle minna ning Samsungi ökosüsteemi sisenedes saada rohkem valikuvabadusi ja personaliseerimisvõimalusi.»

Selle kirjavahetuse tulemusena startis 2012. aastal Samsungi kampaania «Next Big Thing», kus mõnitati õunapoodide ees telkivaid iFänne. Kampaania oli nii edukas, et Apple’i turunduspealik Phil Schiller kehutas oma reklaamiagentuuri Samsungiga võistlemiseks tõhusamat tööd tegema.

Androidifonide turg on üleküllastunud ja maailma suurim telefonimüüja Samsung suudab seal ainukesena kasumit teenida. Suur osa edus on Samsungi jõulisel reklaami- ja turundusstrateegial. Kui Apple üritab kohtus tõestada, et Samsung kopeerib iPhone’i tarkvara ja kasutajakogemust, siis väidavad korealased vastu, et tegelikult ostavad inimesed nende telefone eeskujuliku riistvara ja eduka marketingi tõttu.

Irooniliseks teeb kogu asja see, et kui Jobsi surm poleks põhjustanud positiivset meediakajastust Apple’i suunal, ei oleks Samsung ehk nii jõulist turundustegevust arendanudki ja jõuvahekorrad telefoniturul võiksid tänasest sootuks erineda.

Kõnealune e-postivahetus on Wall Street Journali käsutuses ja seda saab lugeda siit. Samsungi «Next Big Thing» kampaania stiilinäidet vaata allpool.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles