Korobeinik: Eesti noortel pole Facebookist mujale minna

Liisu Arumäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andrei Korobeiniku sõnul peitub ka Facebooki tulevik hästitöötavates mobiilsetes aplikatsioonides.
Andrei Korobeiniku sõnul peitub ka Facebooki tulevik hästitöötavates mobiilsetes aplikatsioonides. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Facebooki esimese aastakümne täitumisega spekuleeritakse palju selle üle, kas Facebook on oma aja ära elanud ning mis on üldse populaarse suhtlusvõrgustiku tulevik. Ettevõtja Andrei Korobeiniku sõnul võtavad näiteks USAs tõesti teised mobiilsed suhtlusvahendid Facebooki rolli üle, kuid Eesti puhul ei saa Facebooki hääbumisest veel rääkida.

«Ameerikas ja Lääne-Euroopas on Facebooki kõrgaeg pigem möödas. Eesti jääb paar aastat nendest riikidest maha ehk siis Eesti puhul pole tipp veel käes ja kui me räägime näiteks Aafrika riikidest, siis seal on Facebooki jaoks alles algus,» räägib Korobeinik.

Tema sõnul sõltub kõik sellest, kuidas suhtlusportaal edasi areneb. «Näiteks Myspace'i puhul oli see kindlasti probleem, et vanemad inimesed hakkasid liituma ja noorematele polnud see enam nii põnev, aga Facebooki puhul mängivad rolli ka teised faktorid. Samas pole Facebook kunagi lastele mõeldud olnud, erinevalt Myspace'ist, mis ju oligi noortele suunatud,» arutleb ta.

Korobeiniku hinnangul määravad noored hetkel trendi tuleviku jaoks ning kui nad praegu Facebookist lahkuvad, on portaalil kümne aasta pärast tõsine probleem. «Küsimus on selles, kuhu nad lahkuvad? Skandinaavias ja USAs on populaarsed mobiilsed jututoad, nagu Snapchat, kuid Eestis näiteks pole see üldse levinud, mis tähendab, et Eesti noortel pole suurt kuskile minna. Selleks peab tekkima tõsine konkurent, mis on lääneriikides olemas. Meil hetkel seda konkurenti väga ei paista, nii et Eesti tõenäoliselt jääb Facebooki jaoks kindlaks turuks,» räägib Korobeinik.

Tuleviku- ja ka hetketrendina nimetab Korobeinik kindlasti mobiilseid rakendusi ja suhtlusvõrgustikke. Ka Facebook tuli just välja uue mobiilse rakendusega Paper, mis võib asendada traditsioonilise Facebooki mobiiliaplikatsiooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles