Renault ennustab tormijooksu elektriautodele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Clio kokkupanek Pariisi lähedal asuvas Flinsi tehases kolme aasta eest.
Renault Clio kokkupanek Pariisi lähedal asuvas Flinsi tehases kolme aasta eest. Foto: AP / Scanpix

Renault' tegevjuht Carlos Ghosn ennustab, et autotööstusel läheb väga kiireks, et kahe lähima aasta jooksul piisavas koguses elektriautosid ja nende tarvis liitium-ioonakusid toota.

Renault' ja Nissani bossi sõnul ootavad neid kahte firmat ees kasumid, kuna tulevaks aastaks on nad esimeste ja ainsatena oma elektriautoga turul.

«Ma vean kihla, et me jääme üsna pea piisavas koguses elektriautode tootmisega suisa jänni,» ütles Ghosn Genfi autonäitusel. «Kõik märgid näitavad, et 2011. ja 2012. aastal tuleb meil kõvasti pingutada, et nii autode kui akude tootmisvõimsust kasvatada.»

Renault ja Nissan valmistuvad kahe peale kokku tootma Jaapanis 150 000, Euroopas 200 000 ja USAs rohkem kui 200 000 sellist masinat. «Me paneme oma süsteemid valmis. Kas me oleme ainsad?» ütles Ghosn.

Renault ja Nissan on automaailma ainukesed suurtegijad, kes niivõrd agressiivselt akuautodega edasi pressivad. On ju enamik konkurente ja analüütikuid skeptilised, väites, et sellised sõiduriistad jäävad igaveseks nišitoodeteks.
Kuigi Renault-Nissan väidab end 2011. aastal esimesena elektriautoga turule jõudvat, plaanib PSA Peugeot Citroën siiski Euroopas juba käesoleva aasta lõpupoole kaks elektriautot müüki paisata. Mitsubishi i-MiEV vurab aga juba Jaapani tänavatel.

Erinevalt Toyota Priuse laadi hübriidiautodest ei ole akuautodel mootoreid ega muid «distantsipikendajaid», mis nad aku tühjaks saades liikumas hoiaks. Akude laadimisvõrke on aga suuremas mastaabis alles hiljaaegu ehitama hakatud.

Kuigi inimeste tegeliku ostuhuvi suhtes ei saa keegi eriti kindel olla, oli enamikel autofirmadel Genfis vähemalt mõni elektriauto prototüüp või ideeauto väljas.

«Ega auto ettenäitamine veel tähenda, et sa pealetungiks valmis oled,» ütles Ghosn. «Üks on kindel: aastal 2011. olen mina ainsana autoga turul.»

Nissan hakkab varsti Jaapanis ja Euroopa oma elektriauto Leafi tellimusi vastu võtma.

Ghosn ütles, et Iisrael on juba tellinud 100 000 Renault' sedaani nimega Fluence, et nende abiga oma elektriautode infrastruktuur käima lüüa. Prantsuse valitsus on samuti maininud võimalust oma autoparki 100 000 elektrisõidukit soetada.

«Numbrid lähevad suureks ja mulle näib, et meil läheb tootmisvõimsust juurde vaja,» ütles Ghosn. «Samas ei hakka me enne rohkem investeerima, kui selgub, kuidas turg reageerib.»

Renault' entusiasm paistab eriti teravalt silma konkurentide skeptitsismi taustal, kes on ikka veel sisepõlemismootorist sisse võetud ning ennustavad elektriautodele lähiaastal tagasihoidlikku läbimüüki.
Honda tegevjuht Takanobu Ito ütles Financial Timesile esmaspäeval, et ka neil on plaanid linnainimestele töölkäimiseks akuautot pakkuda, kuid selgitas: «Aga ega seda masinat paljud ostma hakka.»

Audi pealik Rupert Stadler ütles: «Eks 10 aasta pärast selgub, kui palju need elektriautod väärt on.»

Audi omanik Volkswagen - kes ise alles hiljuti elektriautodega tegemist tegema hakkas - ütles esmaspäeval, et on käesolevaga võtnud nõuks aastaks 2018 selles valdkonnas maailmaturu liidriks tõusta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles