Alkoholitootjad: aktsiisi tõus kasvatab salaturgu

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil on Liviko tootmine.
Pildil on Liviko tootmine. Foto: Liis Treimann.

Alkoholitootjate Liidu andmeil müüsid Eesti kange alkoholi tootjad 2009. aastal Eestis 12,9 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on peaaegu 3,9 miljonit liitrit vähem kui 2007. aasta müük enne hüppelisi alkoholiaktsiisi tõuse.


Alkoholitootjate Liidu andmetel saavutas kange alkoholi müük Eesti turul 2009. aastal 2008. aasta müügiga võrreldes üheprotsendilise tõusu.

Müügimahud saavutasid 2008. aasta taseme vaid tänu alkoholiaktsiisi tõusu eel toimunud etteostmistele, mis kunstlikult suurendasid neljanda kvartali müüki 29 protsenti võrreldes 2008. aasta sama perioodiga.

«Alkoholiaktsiisi järjekordsele tõstmisele eelnenud alkoholi etteostud on sundinud eranditult kõik Eesti kange alkoholi tootjad 2010. aasta esimesel kvartalil osalisele tööajale.

Sellega on loodud ebakindlust nii töötajates kui ka tööstuses ning kurvastavalt kahandab see alkoholisektori osa riigi maksulaekumistes,» ütles liidu juhatuse esimees Janek Kalvi.

Tema sõnul on Eesti legaalne kange alkoholi turg kahe aastaga ligi nelja miljoni liitri võrra vähenenud.

«Alkoholitootjatena ei näe me selle muutuse taga alkoholitarbimise drastilist vähenemist, vaid aktsiisimaksude tõstmisega ülepingutamist, mille tulemusel on salaviinaturg hoogu juurde saanud, samal ajal kui legaalse alkoholisektori probleemid üha süvenevad,» lisas Kalvi.

Koos ekspordiga müüsid kange alkoholi tootjad 2009. aastal 17,3 miljonit liitrit kanget alkoholi, kaotades müügis välisturgudele eelmise aastaga võrreldes 3 protsenti, võrreldes 2007. aasta sama ajaga aga 19 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles