Eesti firmad lähevad globaalsele turule läbi Silicon Valley

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
United Dogs and Catsi juht Ragnar Sass.
United Dogs and Catsi juht Ragnar Sass. Foto: Toomas Huik.

Tallinna Tehnopoli poolt hiljuti kohalikele ettevõtetele korraldatud õppe- ja ärireis Silicon Valleysse näitas, et mitmed Eesti firmad üritavad just sedakaudu oma toodete ja teenustega globaalsele turule tungida.


Tallinna Tehnopoli äriteenuste valdkonna juht Külle Tärnov tõdes, et seekordne reis läks enamikele osalenud ettevõtetele üle ootuste.



«Üha rohkem Eesti firmasid on minemas USA või globaalsele turule Silicon Valley kaudu,» märkis ta.



Viimase reisi seltskonnast tegi sellise otsuse lemmikloomaomanike suhtlusportaale arendav United Dogs and Cats (UDC).


Ettevõtte juhi Ragnar Sassi kinnitusel tasus USA reis end firma jaoks igati ära.



«Meie portaali ja teenuse jaoks on tegemist parima turuga maailmas. Paljud kohalikud pidasid meie portaali väga nutikaks ettevõtmiseks, kuna lemmikloomade tähtsus kogu maailmas tõuseb igal aastal.



Tänu sellele reisile plaanime lähemate kuude jooksul rohkem tähelepanu pöörata sinna minekule,» märkis Sass.



Tema sõnul on Silicon Valley põhiliseks väärtuseks sealsed inimesed, sest paarisaja kilomeetri raadiuses elavad maailma kõige edukamad internetiettevõtjad ja riskikapitalistid.



«Läbi sellise

networking

'u on võimalik saada palju ideid, kuidas oma äriideed paremaks muuta. Täiesti ilmselge, et ettevõtete käivitamine on palju lihtsam, kui paljud tähtsad partnerid elavad paaritunnise autosõidu kaugusel.»



Siiski on Sassi sõnul Silicon Valley kaudu USA turule tungimine väga kallis ettevõtmine, mistõttu tuleb enne lõpliku otsuse langetamist teha põhjalik eeltöö.



Positiivseid kordaminekuid kogesid ka teised Eesti ettevõtted. Olulise tunnustuse osaliseks sai Silicon Valleys ka Massi Miliano, mille äriidee tunnistati 29. oktoobril rahvusvaheliste IT startup firmade konkursil 47 Euroopa ja Aasia firma konkurentsis parimaks.



Ettevõte esitles oma Fits. Me lahendust ehk virtuaalrobotit

online

-rõivapoodidele.



Külle Tärnovi sõnul on Silicon Valleys juba pikemat aega Tehnopoli klientettevõtetest esindatud Artec Group ja Micromasch.



Ühe aasta on seal esindatud ka Modesat, lisaks sellised ettevõtted nagu eGeen ning portaal BookingShark. Lisaks on mõned ettevõtted tutvumas sinna laienemise võimalustega.



«Enamikul juhtudel hoitakse arendusmeeskond Eestis ja Silicon Valleysse läheb üks omanik või tegevjuht, kes on hea networkija, investorite leidja ja asja vedaja,» selgitas Tärnov firmade lähenemist.



Viimasel Silicon Valley visiidil viibisid Eestist BCS Infra, Elvior, Massi Miliano, Network Tomorrow, Telegrupp, Telema, United Dogs & Cats ja Webmedia.



Reis oli organiseeritud Tallinna Tehnopoli, Kaubandus-Tööstuskoja ja Enterprise Estonia Silicon Valley koostööna, toetamaks Eesti ettevõtjate ideede ja loodud toodete rahvusvahelistumist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles