Ja isegi kui lahutada kasumist ühekordne tulu, mis teeniti Eesti Digitaaltelevisiooni aktsiate müügist, jääb tulemuseks «vaid» 35 protsenti kasumimarginaali (suhtena müügikäibesse, aastaaruanne pole hetkel veel avalik). Pole vähetähtis, et pool sellest rahast võib tahtmise korral rahulikult Eestist välja rännata, sest 49 protsendi Levira aktsiate omanikuks on Prantsuse ettevõte TDF.
Kes ei tahaks pidada üksiku saare ainsat toidupoodi? Saar võiks olla selline, kus toitu kasvatada ei saa, aga hea isuga inimesi oleks palju – millise kasumlikkusega võiks selline külapood tegutseda!
Aga ilmselt kutsuks külavanem ühel hetkel poodniku jutule ja selgitaks talle lahtise tekstiga, et kui tegevust samamoodi jätkata, võib saareelanikke ähvardada väljasuremine või emigreerumine ning seetõttu oleks mõistlik oma hinnapoliitika tarbijasõbralikumaks muuta.
Hädasti oleks vaja, et ka Levira saaks mõnelt «külavanemalt», näiteks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist, sellise sõnumi. Sest kui nii jätkata, võib tekitada ringhäälingu arengule parandamatut kahju. Majanduslikult oleks juba praegu mõistlikum mõni suurte kanalite kõrval tegutsev sõsarkanal sulgeda.
See aga tähendab, et mitte ainult Leviral ei jääks saamata müügitulu, vaid ohtu satuks ka planeeritud digilevile üleminek 2010. aasta 1. juulil. Kui täna kaoksid digikanalite valikust Kanal 11 ja TV 6, siis kaoksid ka kõige suuremad digisse mineku motivaatorid.
See on kindlasti suur probleem, arvestades, et digilevisse üleminek on seadusesse kirjutatud, aga kümned tuhanded kodud pole veel leidnud piisavalt motivatsiooni, et seda järgmise aasta jaanipäevaks teha.
Kuidas see kõik peaks telepublikut mõjutama? Telekanalil on kaks suurt kuluartiklit: programm ja selle edastamine. Juhul kui edastamiskulud on ebaõiglaselt suured, siis raskes majandusolukorras tunneb televaataja suure tõenäosusega seda omal nahal, kui avastab, et saatekavast on lemmiksaade kadunud.