Spetsialistid saavad mõjuvõimu kasvatada neljal viisil

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oravana rattas sebimisest ainuüksi karjääriedenemiseks veel ei piisa.
Oravana rattas sebimisest ainuüksi karjääriedenemiseks veel ei piisa. Foto: SCANPIX

Tihtipeale stagneeruvad spetsialistid oma ametikohal. Mida teha, et nii ei juhtuks, uuris HBR rahvusvahelises uuringus.

Uuringu tulemused näitavad, et mõjuvõimu saab kasvatada ja stagneerumist vältida teerajamise, töövahendite loomise, meeskonnatöö ja nn tõlkimise abil, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb. Mõjuvõimu kasvatamine on oluline, kui eesmärgiks on karjäär tippjuhtkonnas aga ka selleks, et oma tööd ja saavutusi nähtavamaks muuta.

Teerajamine (trailblazing) Inimesed ja osakonnad, kes seda oskust kasutavad, otsivad teemasid ja probleeme, millega tippjuhtkond pole tegelenud ning mis ettevõttele äriliselt väärtust looksid. Ideaalsel juhul murrabki spetsialist tippjuhtkonda läbi.

Töövahendite loomine (toolmaking). Oluliste äriteemade identifitseerimine on esimene samm. Järgmiseks tuleb probleem tuua arusaadavas keeles juhtide lauale, näiteks kvartaalne raport või ülevaade. Oluline on silmas pidada praktilisust, sest ideaalis on töövahend mõeldud kasutamiseks kõigile ettevõtte töötajatele.

Meeskonnatöö. Spetsialistidel on vaja leida töövahendile toetust, et seda kasutataks. Kõige lihtsam on kaasata erinevate osakondade töötajad arendusfaasis ning integreerida uued töövahendid üldisesse juhtimisprotsessi ja aruandlusse.

Tõlkimine. Spetsialistide mõjuvõim püsib siis, kui töövahendeid kasutatakse. Seepärast on tähtis vältida tehnilist žargooni ning esitada tulemused lihtsas ja arusaadavas keeles. See teeb eelkõige tippjuhtkonna töö kergemaks.

Kõige rohkem mõjuvõimu omavad spetsialistid, kes kombineerivad ja kasutavad kõiki nelja lähenemist. Oluline on just töövahendite loomine, kuna ilma selleta tugineb mõjuvõim isiklikule suhtele, millest pole aga abi, kui vahetub juht. Teisalt jäävad spetsialistid, kes keskenduvad ainult töövahenditele ja aruannetele alati ettevõtte arengus ja juhtimises kõrvaltvaatajaks. Spetsialisti ametikoht eeldab äritegevuse komplekssust, mille standardnäiteks on finantssektor. Mõjuvõimu kasvatamiseks tuleb uuringu autorite soovitusel arendada kõiki nelja oskust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles