Elisa nõudis kliendilt 53 eurot teenust pakkumata

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2G võrgus kõnesideteenuste kasutamine ja SMS-ide saatmine häiritud.
2G võrgus kõnesideteenuste kasutamine ja SMS-ide saatmine häiritud. Foto: Valgamaalane

Elisa kliendil tekkis puhkusereisil vajadus arstiabi järele, ent reisikindlustuse hädaabinumbrile helistades sattus ta korduvalt ooteliinile ning abi jäi saamata. Elisa esitas talle ikkagi 53-eurose arve, kuigi pärast mitmeid e-kirju ja kõnesid Elisa äriklienditeenindusse taandati arve 39 eurole. Klient sellega ei lepi.

Mart (nimi muudetud, toimetusele täisnimi teada) käis veebruarikuus perega Egiptuses puhkamas. Seal tekkis aga ootamatu vajadus arstiabi järele. Reisikindlustus oli mehel tehtud, sestap soovis ta helistada kindlustuse 24/7 hädaabinumbrile.

«Helistasin oma telefonilt korduvalt, kuid tulemusteta, abi jäi saamata. Olin segaduses, kas olen kindlustuse või mingi kohaliku sideoperaatori (Elisa koostööpartneri) ooteliinil,» meenutas mees, kelle sõnul oli ka Egiptuse arst üllatunud, et nii kaua aega läheb, kuna tavaliselt saab kiiresti liinile.

Hiljem õnnestus tal tõrgeteta samal numbril helistada teise telefoniga, seega pidi tema sõnul number õige olema.

«Vaatamata sellele nõudis Elisa minult saamata teenuse eest ligi 53 eurot. Pärast mitmeid e-kirju ja kõnesid Elisa äriklienditeenindusse taandasid nad arve 39 eurole. Leian, et see pole korrektne ning asi polegi niivõrd rahas kui põhimõttes,» leidis Mart.

«Ma ei peaks tasuma Elisale selle eest, kui nemad või nende koostööpartner mulle selle raha eest teenust vastu ei paku. Oleks ju loogiline, et Elisa lahendaks antud olukorra oma Egiptuse partneriga,» arvas Mart, kes on praeguseks kogu arve tasunud.

«Maksin ära, sest vastasel juhul ähvardas Elisa piirata väljuvad kõned ja ma ei saa seda endale lubada. Kui Elisa ei kavatse mulle seda osa kompenseerida, siis kaalun tõsiselt mõne teise operaatori võrku üleminekut. Sel juhul koliks üle ka minu elukaaslase number, mis on samuti hetkel Elisas,» rääkis mees.

Mart leidis, et Elisa on talle ebameeldivusi valmistanud mitmel moel. «Kõigepealt ei saa nende teenuse peale hädaolukorras loota ning seejärel esitatakse veel kopsakas arve. Lisaks aja- ja energiakulu Elisaga asju ajades.»

Erandkorras kreeditarve

Elisast vastati talle, et tema avalduse alusel on edastatud infopäring numbri kohta nende roaming partner operaatorile, kust saadi kinnitus, et antud kõned on toimunud ja registreeritud ning esitatud arve kuulub tasumisele.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski ütles Postimehele, et andmed kliendi poolt sooritatud kõnede kohta on Elisale edastatud Egiptuse partneroperaatori Mobinil poolt. 

«Elisa arvestas omapoolse vastutulekuna kliendi roamingarvest maha omapoolse marginaali.  Sealt tuli vastutulekuna arve suuruse vähendamine,» ütles Raiski. Elisa vormistas erandkorras kreeditarve summas 14.16 eurot koos käibemaksuga.

«Euroopas oleme harjunud kvaliteetse, mugava, veatult toimiva mobiilside kõneteenusega, kus reeglina kõikide kõnede tasustamine algab hetkest, kui kõne ühendatakse. See reegel ei pruugi aga kehtida kaugemate, eksootilisemate maade kohta, kus tuleb ette olukordi, et kõnetasu arvestus võib alata hetkest, kui klient valib numbri,» selgitas Raiski.

«Samas kui kliendil on valida, kas ta üldse saab sõnumeid saata ja helistada, siis muidugi eelistatakse võimalust, et teenust saab ikkagi kasutada. Mida kaugemasse ja eksootilisemasse riiki reisile minna, seda suuremad probleemid võivad kohaliku operaatori mobiilsidevõrgus esile kerkida,» tõdes ta.

Elisal on reeglina ühes riigis mitu erinevat roamingpartnerit ning Raiski sõnul on eesmärgiks kliendile valikuvõimaluse tagamine. «Juhul, kui kliendil tekivad mõne kohaliku operaatori võrgus helistamisel probleemid, soovitame kliendil valida teise operaatori teenused,» lisas Raiski.

Taolise probleemiga ei ole Raiski kinnitusel nende poole varem pöördutud, küll aga on klientidelt tulnud tagasiside, et eksootilisemate maade mobiilsideühenduse kvaliteet võib olla kohati kõikuv.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles