Põhja-lõuna lõhe Euroopa autoturul laieneb

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põhja-lõuna lõhe Euroopa autoturul laieneb.
Põhja-lõuna lõhe Euroopa autoturul laieneb. Foto: SCANPIX

Euroopas registreeritud autode arv kukkus märtsis 7 protsenti, rõhutades ühtlasi laienevat lõhet, mis haigutab tööstusharu põhja- ja lõunaosa vahel.

Nõudlus uute autode järele on Euroopa Liidus languses juba kuuendat kuud järjest, selgub Euroopa autotootjate liidu ACEA värskest raportist.

Prantsuse PSA Peugeot Citroëni ja Renault’ ning Itaalia Fiati autode registreerimiste arv sooritas märtsis sügava languse, samal ajal ostsid eurooplased aastatagusega kõrvutades rohkem Saksa Volkswageni, aga ka BMW, Mercedes-Benzi ja Audi sõiduriistu.

Uute sõiduautode registreerimiste arv Euroopa Liidus oli avakvartalis aastatagusega võrreldes 7,7 protsendi väiksem.

ACEA juhtis tähelepanu sellele, et riikide vahel valitsevad teravad kontrastid ning suurim hoop on tabanud eurokriisist kõige enam räsitud riike.

Itaalia autoturg kuivas kokku 27 protsenti, Prantsuse oma 23 protsenti.

Hispaania autoturg, mis oli juba niigi sügavas surutises, langes aastataguse suhtes täiendavad 4,5 protsenti.

Euroopa 10 tipmise autoturu seas olid kasvus vaid Saksamaa ja Suurbritannia vastavalt 3,4 ja 1,8 protsendiga.

Euroopa massiautode tööstus on tänavu täbaras seisus, kuna tarbijanõudlus on nõrk ning tootmine struktuurselt ülepaisutatud. Seetõttu on tootjad sunnitud tegema sügavaid hinnaalandusi.

Itaalia numbreid mõjutas märtsis osalt ka veoautojuhtide streik, mistõttu seiskus tootmine mõnedes Fiati tehastes. ACEA andmetel oli Fiati müük aastatagusega võrreldes 26 protsenti all.

Analüütikud osutasid Prantsusmaa näitajaid kommenteerides sellele, et aasta tagasi oli veel käimas riiklik «romuprogramm», mis müüki üles upitas.

Ernst & Youngi analüütik Peter Fuss kirjutas aga, et Prantsusmaa automüügi praegust seisu selgitab ka «majanduse jätkuv nõrkus, mis võib müüki veel mitu kuud pärssida».

Prantsusmaa suurima autotootja Peugeot-Citroeni müük langes 19 protsenti, Renault’ oma 21 protsenti. Nõudlus General Motorsi Opelite järele oli aastagagusega võrreldes 10 protsenti nõrgem.

Euroopa nr 4, Ford Motori müük kukkus märtsis 8 protsenti.

Saksa VW ja luks-trio kandsid ette ühekohalised kasvuprotsendid. VW Hispaania bränd Seat kukkus aga 16 protsenti.

Fiati tegevjuht ja ACEA president Sergio Marchionne on kutsunud Euroopa Liitu üles leidma lahendust siinse autotööstuse kroonilisele ületootmisele.

Marchionne mõtted on aga vastumeelt Euroopa suurimale automüüjale Volkswagenile.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles