USA senat autotööstuse päästmist ei toetanud

Oliver Tiks
, reporter / toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

USA Kongressi senatis kukkus neljapäeval läbi katse kiita heaks varem esindajatekojas toetuse pälvinud abipakett suurtele autotootjatele, kes on sattunud tõsistesse rahalistesse raskustesse.

 

General Motors ja Chrysler on juba hoiatanud, et nad vajavad abi kohe, vastasel korral terendab silme ees pankrott, vahendas Reuters. Ford on veidi paremas rahalises seisus, kuid taotleb samuti suurt arvelduskrediiti.

Ekspertide hinnangul võib ühe suure autotootja kokkukukkumine vedada kaasa ka teised, sest kolm hiidu jagavad nii allhankijaid kui ka edasimüüjaid. USA autotööstuse suurfirmades töötab kokku pea veerand miljonit ning nendega seotud ettevõtetes veel sada tuhat inimest.

Eile senatis toimunud vaidlused olid pingelised ning nende käigus tekkis lootus ka viimase hetke kompromissile kahe poole vahel, ent see nurjus autotööstuse ametiühingu United Auto Workers palgatingimuste tõttu, mille alandamist vabariiklased nõudsid.

Senati enamuse liider Harry Reid aga tunnistas pärast otsustavat protseduurilist hääletust, et kongresmenide pingutused päästepakett läbi suruda on selleks aastaks lõppenud. Nüüd minnakse jõulupuhkusele. Seetõttu on kasvamas avalik surve Valgele Majale ning sekkuma peab ilmselt president George W. Bush.

Reid ja esindajatekoha spiiker Nancy Pelosi kutsusid riigipead üles kaaluma kiiresti lühiajalise finantsabi pakkumist autotootjatele, kasutades selleks muu hulgas vahendeid ka juba oktoobris finantssektori päästmiseks eraldatud 700 miljardist dollarist. Bushi administratsioon on seni sellest sammust hoidunud.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles