Miks müüb pood kaupa 98-protsendilise soodustusega?

Hans Väre
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Kui mitte oma kogemustest, siis vähemalt reklaamidest teab enamik eestlasi, et sooduskampaaniate ajal võib mõnda kaupa osta 40, 50 või isegi 70 protsenti tavalisest odavamalt. Ent kui paljud on kohanud 98-protsendilist allahindlust?



Just niisuguse tulemuse sai ajaleht

Sakala,

rehkendades välja eelmisel nädalal kaubanduskeskuses Dayoff avatud Walkingu kaupluse suurimad soodustused.

Näiteks pakuti seal 20 krooniga naistesaapaid, mille normaalhinnaks oli märgitud 899.90 ning varem 59.90 krooniga müügis olnud kingade eest küsiti vaid 1 kroon.

Isegi samas sektoris tegutsevad kaubandusspetsialistid olid nii kopsakatest allahindlustest kuuldes hämmastunud.

«98 protsenti?» imestas rõivakaupluste keti A&G turundusjuht Kai-Riin Saluste naerdes. «Mina kuulen sellisest allahindlusest küll esimest korda.»

Ka Tallinna Kaubamaja turundusjuht Enn Parel ütles oma seitsmeaastasele kogemusele toetudes, et nii suur hinnalangetamine on väga erandlik.

«Sisuliselt võrdub see kauba tasuta äraandmisega,» tõdes ta. «Tõenäoliselt müüakse sel moel mingit üksikut toodet või mudelit, mis on suurest partiist juhuslikult seisma jäänud.»

Üksikute paaride pood

Walkingu kauplusi pidava aktsiaseltsi B.W.T King turundusjuht Aino Puusepp tunnistas Enn Pareli oletuse tõeks.

«Dayoffis asuv kauplus ei ole Walkingu tavaline pood, vaid tema laomüük,» selgitas ta. «See on tehtud spetsiaalselt selleks, et müüa üksikuid järelejäänud paare ja eelmiste hooaegade artikleid, millest pole õnnestunud lahti saada.»

Näiteks eespool mainitud ühekrooniste kingade kohta rääkis Puusepp, et aastaid tagasi ostis ettevõte neid suure partii rikkalikus värvivalikus. Kui enamik õnnestus mõistliku hinnaga maha müüa, siis pruunid on millegipärast alles jäänud.

«Laos hoidmine tähendab aga kulu ja seepärast müüaksegi kingad sümboolse tasu eest, et neist lihtsalt lahti saada,» nentis Puusepp.

Turundusjuhi sõnul on kärbitud kõigi laomüügipoes olevate jalatsite maksumust, ehkki muidugi mitte 98 protsendi võrra. Kui suur on sealne keskmine allahindlus, ei osanud ta öelda.

Lao tühjaks müümiseks mõeldud poode on Walkingul kolm: Tallinnas, Tartus ja nüüd ka Viljandis. Kasumit need Aino Puusepa teada ei anna, kuid enda äramajandamisega saavad hakkama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles