Boeing ja Airbus: meie kaksikvõim on läbi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airbus A380.
Airbus A380. Foto: SCANPIX

Lennukitootjad Boeing ja Airbus tunnistavad, et nende ülemvõim suurte reisilennukite turul on jõudnud lõpule.

Boeingu tsiviillennunduse divisjoni juht Jim Albaugh ütles eile Pariisi lennunäituse avapäeval avameelselt, et Brasiilia, Hiina, Kanada ja Vene firmad tulevad järgmise viie aasta jooksul jõuliselt üle 100 istekohaga reisilennukite turule.

«Meie kahevalitsuse päevad Airbusiga on möödas,» tunnistas ta.

Airbusi tegevjuht Tom Enders nõustus Albaughi sõnadega, lisades vaid, et uustulnukad ei ole võtnud sihikule kummagi suurtegija kogu tootevalikut.

Enders ütles: «Kaksikvõim on möödas 100-150 kohaga lennukite segmendis, kuna just sinna tahavad kõik uustulnukad tungida. Aga see ei tähenda, et kaksikvõim oleks läbi terve tootevaliku lõikes.»

Endersi sõnutsi kavatseb Airbus oma positsiooni turuliidrina igal juhul kaitsta. Ühtlasi väljendas ta kahtlusi, kas kuuele konkurendile ruumi jätkuks.

«Me arvame, et varem või hiljem hakatakse liituma ja ühinema,» ütles ta.

Airbus andis ühtlasi teada, et nende uuendatud A320 on saanud juba 488 tellimust, millest 126 laekus eile. Airbus on lubanud tagada selle mudeliga 15-protsendilise kütusesäästu.

Samal ajal ootab lennukitööstus, mida Boeing oma 737 perekonnaga ette võtta kavatseb.

Albaugh ütles, et kaalumisel on kaks varianti: kas teha 737 ümber või arendada välja täiesti uus lennuk.

Albaughi sõnutsi võtab ta uusi tulijaid tõsiselt, kuid A320 Neo ei pidavat praegustele 737 lennukitele siiki ohtu kujutama, kuna need kaks on nüüd «sama pulga peal».

Enders andis vastu: «Jim, nii head nalja pole ma sinu suust tükk aega kuulnud... Minu meelest oleme me tulnud lagedale väga hea pakkumisega ja turgude reaktsioon kõneleb ise enda eest.»

100-200 kohalised A320 ja Boeing 737 on maailma populaarseimad reisilennukid.

Analüütikud ennustavad, et kahel eeloleval aastakümnel vajab see segment ligi 25 000 uut lennukit, mis rahaliselt teeks 2000 miljardit dollarit.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles