Ekspress oli viimases kvartalis kasumis, aasta kokkuvõttes kahjumis

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajaleht Eesti Ekspress.
Ajaleht Eesti Ekspress. Foto: Marina Puškar

Meediakontsern Ekspress Grupp teenis 2010. aasta neljandas kvartalis 210 000 eurot puhaskasumit, 2009. aasta samal ajal oli firma puhaskahjum seitse miljonit eurot.

Eelmise aasta kokkuvõttes sai Ekspress Grupp enda teatel 146 000 eurot puhaskahjumit. 2009. aastal oli kahjum 12,14 miljonit eurot.

Ekspress Grupi maksude-eelne kasum (EBITDA) kasvas mullu viimases kvartalis aastaga üle kahe korra 1,85 miljoni euroni. Möödunud aasta kokkuvõttes oli EBITDA 6,04 miljonit eurot, 2009. aastal oli see 3,01 miljonit eurot.

Ekspress Grupi tulud kasvasid eelmise aasta viimases kvartalis võrreldes ülemöödunud aasta sama perioodiga 10 protsenti 14,9 miljoni euroni. 2010. aastal ulatusid ettevõtte tulud 51,8 miljoni euroni, 2009. aasta tulud olid 51,97 miljonit eurot.

Ekspress Grupp märkis, et 2009. aasta neljandas kvartalis toimus kontsernis firmaväärtuste allahindlus ja seetõttu on 2010. aasta neljanda kvartali ärikasum ja puhaskasum oluliselt paremad. Normaliseeritud ärikasum ehk ärikasum ilma firmaväärtuste allahindluseta on kasvanud kordades ja sisuliselt nulltulemusest on jõutud märgatavasse kasumisse, märkis firma.

Kontsern tõstis esile Delfi Grupi 22-protsendist käibekasvu ja EBITDA kasvu. Hea tulemuse tegi Ekspress Grupi teatel ka AS Printall, kasvatades käivet neljandas kvartalis 18 protsenti ja EBITDA-d 59 protsenti võrreldes 2009. aasta sama perioodiga. Perioodiliste väljaannete segmendis suutis positiivset tulemust näidata ainult Ajakirjade Kirjastus. Teiste ettevõtete käive kahanes.

Eelmise aasta kohta tervikuna märkis Ekspress Grupp, et 2010. aasta 12 kuud olid kontsernile pöördelised. Aasta alguse käibe kahanemine võrreldes eelmise perioodiga pöördus aasta keskel kasvuks, saavutades parimatel kuudel üle 10-protsendise kasvu võrreldes 2009. aasta samade kuudega. EBITDA ja marginaali osas saavutas kontsern aasta algul loodetust parema tulemuse. EBITDA kasvas varasema aastaga võrredes 98 protsenti ja EBITDA marginaaliks saavutas samuti pea kaks korda suurema tulemuse - 12 protsenti.

Paranenud tulemuste peamise põhjusena nimetas kontsern trükiteenuste ja online-meedia segmentide kasvu.

Online-meedia segment näitas 2010. aasta teises kvartalis pea 20-protsendist kasvu võrreldes 2009. aasta sama perioodiga. Volatiilse suve möödudes kasvas online-meedia segmendi käive detsembris 41 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Trükiteenuste segmendis kasvas kasumlikkus aasta algusest alates tänu erinevatele kulukontrollimehhanismide kasutuselevõtule, kuid alates teisest poolaastast kasvas ka käive, mis oli parimatel kuudel 23 protsenti parem 2009. aasta sama perioodi tulemusest. Perioodiliste väljaannete segment oli 2010. aastal endiselt surve all, kuid jõudis aasta lõpus käivete näol peaaegu varasema aasta tasemele.

Ekspress Grupp märkis, et ootab 2011. aastal online-meedia segmendis kasvu jätkumist kõigis Balti riikides. «Samuti oleme seadnud eesmärgiks hinnata jooksvalt Delfi Ukraina jätkusuutlikkust pärast aset leidnud tooteuuendust ning müügitegevuse aktiivistamist,» seisab teates.

Perioodiliste väljaannete segmendis ootab kontsern tänavu möödunud aastaga võrreldavat käivet ja tulusid. Leedu ajakirjade kirjastuselt Express Leidyba ootab Ekspress Grupp positiivse EBITDA-ni jõudmist, Ajakirjade Kirjastuselt arvestatavat kasumi kasvu võrreldes 2010. aastaga.

Grupi trükiettevõttelt ootab kontsern 2011. aastal mõõdukat käibe ja kasumi kasvu, mida praegu pärsib ettevõtte seadmepargi kõrge hõivatus. "Seetõttu oleme asunud kaaluma täiendavate seadmete soetamise vajalikkust."

Kontsern märkis ka, et viis suurema osa erinevatest efektiivsust tõstvatest tegevustest läbi 2009. aasta jooksul, mistõttu mullu peale Eesti Päevalehes toimunud palgakulude vähendamise enam olulisi restruktureerimisi ei toimunud.

Lisaks paranevatele majandustulemustele õnnestus kontserni teatel 2010. aastal stabiliseerida ka kontserni fiskaalne seisukord tänu kevadel läbi viidud täiendavale kapitali kaasamisele, kontserni rahastavate pankadega sõlmitud uutele laenulepingutele ja kahe lõpule viidud tütarettevõtte müügile. "2010. aasta majandustulemuse ning eelpool kirjeldatud laenude restruktureerimise ning uue kaasatud kapitali taustal saame väita, et kontsern on edukalt väljunud majanduskriisist ja juhatus vaatab järgnevatele aastatele lootusrikkalt."

Ekspress Grupp märkis, et erinevalt 2009. aastast ei sisaldu 2010. aasta majandustulemustes olulisel määral erakorralisi kulusid, samuti ei ole olnud vajadust kontserni varade allahindamiseks.

Kontsern on enda teatel strateegiliselt liikumas järjest enam digitaalse meedia suunas. Kui 2009. aasta algul moodustasid online-meedia segmendi tulud 12,5 protsenti kontserni tuludest, siis 2010. aasta lõpuks on osakaal tõusnud 14,4 protsendini. 2011. aasta tulustruktuuris peaks online-meedia segmendi osakaal kasvama 16,3 protsendini. Kontsern kavatseb jätkata keskendumist digitaalsele meediale läbi praegu portfellis olevate tütarettevõtete arendamise ja samuti läbi võimalike uute ettevõtete ostmise kõigis riikides, kus grupi ettevõtted on esindatud.

Lisaks online-meedia segmendi jätkuvale arengule on kontsern optimistlik ka perioodiliste väljaannete digitaliseerumise protsessi osas.

2011. aastal ootab Ekspress Grupp kogu grupile mõõdukat käibe ja marginaali kasvu. "Oleme seadnud eesmärgiks tõsta kontserni käivet kuni 10 protsenti ja EBITDA marginaali 14 protsendini. Seda peamiselt läbi online-meedia segmendi marginaali paranemise, mida loodetavasti toetab perioodiliste väljaannete segment," seisab teates.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles