Ford möödus USAs Toyotast

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford Focus RS..
Ford Focus RS.. Foto: Ford.

Ford Motor tõrjus Toyota esmakordselt pärast 2006. aastat USA automüüjate edetabeli teiselt kohalt. Viimased 12 kuud olid neile kahele äärmiselt erinevad.

Ford võis kanda ette 19 protsendi võrra ülesmäge sööstnud müügitulemused, tegemist on suurima kasvuga alates aastast 1984.

Toyota pidi aga leppima kerge tagasiminekuga.

Turuliidri General Motorsi müük edenes 6,3 protsendi, Chrysleri oma 17 protsendi jagu. Kui neli tootmisest maha võetud brändi maha arvata, kasvas GMi müük aga 21,3 protsenti.

Ford võlgneb paranenud turuosa eest tänu hästi vastu võetud uutele mudelitele, mida oli terve rida. Samuti on neile toeks olnud avalikkuse sümpaatia selle eest, et nad erinevalt GMist ja Chryslerist majanduslanguse sügavuses riigiabist keeldusid.

«Mitmes mõttes oli 2010. aasta Fordile üks parimaid üldse,» ütles firma müügianalüütik George Pipas.

Toyota üritab samal ajal taastuda miljonite sõidukite tagasikutsumisest tekkinud kahjudest, mille peamisteks põhjusteks olid «kinnikleepuvad» gaasipedaalid ja paigastnihkuvad põrandamatid.

Tagasikutsumisteks ettenähtud protseduurireeglite rikkumise eest on Toyota pidanud maksma juba 48,8 miljonit dollarit trahvi.

Edmunds.comi andmetel võimendas Toyota mullu allahindlusi ja muid soodustusi ligi kolmandiku võrra. Kontrastiks sellele kärpis aga Ford oma soodustusi 5 protsenti. Samas on Fordi soodustused – keskmiselt 3173 dollarit auto kohta – ikkagi mäekõrguselt üle Toyota omadest, mis pakub 2119 dollarit.

Fordi aktsiad tõusid eile 0,7 protsendi võrra 17,37 dollari peale ja paiknevad kaheksa aasta rekordkõrgustes.

Autokriisi kõige süngematel päevadel 2008. aasta lõpus oli Fordi aktsia hind 1 dollari lähistel.

Esialgsete arvutuste kohaselt ronis USA automüük mullu 11,6 miljoni peale. Mida on enam kui 2009. aasta 10,4 miljonit, kuid ikkagi oluliselt vähem, kui 2006. aasta tippsaavutus 16,6 miljonit.

Detsembri müük oli umbes 13 miljonit, mis oli aasta parim.

GM prognoosib, et kui keskmised ja suuremad pikapid kaasa arvata, tuleb tänavuseks müüginumbriks 13-13,5 miljonit. Samas hoiatas nende USA müügijuht Don Johnson, et madalseisus eluasemeturg ja tööhõive aeglane kasv «panevad peale teatud pidurid».

GM müüs detsembris muuhulgas ka üle 300 elektriauto nimega Chevrolet Volt. Tänavu loodetakse neid maha müüa ligikaudu 10 000 tükki. Detsembris läks müüki ka Nissani elektriauto Leaf.

Põhja-Ameerika müügihitt oli mullu jätkuvalt Fordi F-seeria pikap. Hästi läks kaubaks ka Toyota sedaan Camry, mis on juba üheksandat aastat järjest ostetuim sõiduauto. Hyundai Sonata ja Ford Fusion on talle aga järele võtmas.

Ford tõusis tänavu ka Kanada juhtivaks automüüjaks ja ühtlasi ainsaks suureks autofirmaks, mis sealmail müüki kasvatas.

Fordi rõõmu rikkus samas mõnevõrra nädala alguses lugejateni jõudnud mõjuka ja sõltumatu Consumer Reportsi karm kriitika: uute Fordide audiosüsteemi, navigatsiooni ja kliimaseadmete «haldamise» tehnoloogia olevat allapoole arvestust.

Süsteem nimega MyFord Touch olevat «sõidu ajal üks keerukas ja segav faktor», järeldas Consumer Reports. «Kes sellega esimest korda kokku puutub, et pruugi üldse millestki aru saada.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles