Suvised lehepoisid on Ekspressile imagoprojektiks

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajaleht Eesti Ekspress.
Ajaleht Eesti Ekspress. Foto: Marina Puškar

Igasuviselt ilmuvad ilmade soojenedes tänavatele agaralt lehti müüvad lapsed, kes küll lehetegijatele erilist tulu ei too, aga hoiavad suvist tiraaži.

Eesti Ekspressist, kes on «lehepoisse» kasutanud juba aastaid, käib ettevõtte levidirektor Rain Siemeri sõnul suve jooksul läbi 150-200 lehelast.

Soovijaid on tavaliselt siiski veidi rohkem. «20 protsenti soovijatest ei tule tavaliselt kohale,» tõdes Siemer.

Nädalalehe jaoks ei ole tegemist eriliselt kasumliku projektiga, sest tänaval toimub umbes 12-13 protsenti kogu müügist.

«Rahaliselt on see tegevus kahjumiga, kokkuvõttes on tegu rohkem imago projektiga ja aitab suvel tiraaži hoida,» tõdes Siemer.

Konkreetseid parameetreid, mille järgi lehelapsi tööle valitakse, Siemeri sõnul ei ole, vaid võimalus antakse kõigile, kellel soovi proovida on.

Tung lehemüüja kohale oleneb Siemeri sõnul piirkondadest. Mõnes kohas on palju tahtjaid, mõnes vähem.

«Vahel on mõnes Eesti väikelinnas tahtjaid 15, teises võib-olla suuremas linnas näed kurja vaeva, et saada ühte last.»

Lehelastel endal enamasti müügistrateegiad puuduvad ja seetõttu tehakse neile ka koolitusi, kus räägitakse, kuidas tööd teha.

«Kohad, kus lapsed lehti müüvad, on üldjuhul meil aastate jooksul kogemuse põhjal välja kujunenud.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles