Hõbemägi: lehe muutmisega pidime muutma ka turunduskontseptsiooni

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Ekspress
Eesti Ekspress Foto: Peeter Langovits

«Eesti Ekspressi» peatoimetaja Priit Hõbemägi sõnul ei olnud neil algselt uue formaadiga lehe lansseerimiskampaania puhul väga ratsionaalseid argumente, mistõttu keskendutigi emotsioonidele.

«Saime aru, et ökoloogilisus on kõigist faktoritest uue toote juures kõige tähtsam. Läikiv fassaad ei ole tähtis kui võrrelda seda ökoloogilisusega,» iseloomustas Hõbemägi Pärnus toimunud turunduskonverentsil nädalalehe uut väljanägemist.

Hõbemägi sõnul keskenduti uue formaadi lansseeringu kampaaniaga emotsioonidele, sest ratsionaalseid argumente esialgu polnud.

«Seega tuli keskenduda emotsioonidele, sest ajalehtede turunduskampaaniate puhul on samuti viimase kümne aasta jooksul hakatud järjest rohkem kasutama emotsionaalseid kampaaniaid.»

Hõbemägi kinnitusel otsustati ökoloogilise nädalalehe kasuks, kuna senine füüsiline üleolek hakkas murenema, mistõttu oligi selge, et midagi tuleb muuta.

«Saime teha vaid ühe muudatuse ja seda ka turunduses,» tõdes Hõbemägi ja lisas, et lisaks sellele oldi kärpimise jooksul tehtud ka väga palju otsuseid kõhutunde järgi, mistõttu oldi kõigiga ühisel stardijoonel.

Ökoloogilisus oli kõigist faktoritest uue toote juures kõige tähtsam, selgus Hõbemägi sõnul erinevatest uuringutest, mis ekspertidelt lehe tarbeks telliti.

«Ökoloogilisus oli hetkel olemasolevatest võimalustest ka kõige sobilikum argument «Ekspressi» potentsiaalsele lugejale, kuna on kõige laiapõhisema ja positiivsema alatooniga.»

Hõbemägi arvates oli uue kujundusega väljaande lansseerimiskampaania puhul tegemist õnnestunud tööga, sest tehti midagi, mis ei olnud seni oma sädelusega löönud lehele sarnane, vaid hoopis ökoloogiline.

Selle kampaaniaga juhtus Hõbemägi sõnul see, mis saabki juhtuda ühe hea turunduskampaaniaga. «Hästi ehitatud idee, mis toetub heale põhjale, hakkab endas välja arendama mingeid harusid, mida sinna pandud pole.

«Ekspressi» kampaania puhul osutusid nendeks harudeks ökoloogiline paber, mida trükikoda pakkus ning ühel noorte korraldatud seminaril vanadest «Ekspressi» eksemplaridest valmistatud mapid, kuhu vahele siis materjal pandi.

«See on idee, mida soovitan järgida kõigil, sest tegemist on taaskasutusega.»

Hõbemägi ütles lõpetuseks, et aegade kehvaks mineku hetkel hakkasid kõik ettevõtted hoolega eelarveid kärpima, kuid mitte kunagi ei tohi kärpida turunduseelarveid, sest turundus on see, mis toob raha tegelikult sisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles