Parvlaevaliiklus on tuluallikas kinnisvaraettevõtjale Olav Miilile

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaeva ühendus Kuivastu ja Virtsu liinil.
Parvlaeva ühendus Kuivastu ja Virtsu liinil. Foto: Raigo Pajula

Riigi doteeritud parvlaevaliiklus saarte ja mandri vahel on hea tuluallikas kinnisvaraettevõtja Olav Miilile, kelle firmade omanduses on kolm uut parvlaeva.

Kui erinevate ettevõtete aruannete põhjal kulutab Miil hinnanguliselt laevalaenude põhiosamaksetele ja intressile aastas kokku seitse miljonit eurot, siis edasi on ta laevad andnud kõrge intressiga kapitalirendile, mille eest saab aastas üle 11 miljoni euro, kirjutab Äripäev.

Laevade kapitalirendi leping on sõlmitud aastani 2026. See tähendaks, et intressi vahe tõttu võidaks Miili firmad selle ajaga järgnevate aastate jooksul kolme laeva pealt 56 miljonit eurot.

Laevade finantseerimine oli Miili sõnul kulukas. «Kolme laeva ehitus algas 2007. aastal ning nõudis läbi finantskriisi aastate lisaks märkimisväärsele ehituseks kulunud omakapitalile ka suuri kulutusi seoses lepingute koostamise ning tehingute struktureerimisega,» kinnitas ta.

«Laeva omanikele tasutud prahitasud vastavad turutingimustele ning on arvutatud läbi laevadesse tehtud investeeringute ja prahtimisperioodiga,» lisas Miil.

Laevade kapitalirendi leping on sõlmitud aastani 2026. See tähendaks, et intressi vahe tõttu võidaks Miili firmad selle ajaga järgnevate aastate jooksul kolme laeva pealt 56 miljonit eurot.

Äripäeva hinnangul ei saa seda kindlasti arvestada ettevõtja tuluks, sest lisaks laevade soetamisse paigutatud omafinantseeringule, vajavad laevad hoolt ning mida aeg edasi, seda enam lisainvesteeringuid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles