Ajalehtede müük kasvas mullu 1,3 protsenti

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hispaania ajalehtede esiküljed uue USA presidendi Barack Obama ametissevannutamisest.
Hispaania ajalehtede esiküljed uue USA presidendi Barack Obama ametissevannutamisest. Foto: AP / Scanpix

Vaatamata üleilmsele finantskriisile kasvas ajalehtede müük maailmas eelmisel aastal 1,3 protsenti ning viimase viie aasta kasv ulatus 8,8 protsendini, mis kinnitab, et kuuldused nende peatsest surmast ei vasta tõele, lausus Maailma Ajalehte Liidu (WAN) president Gavin O'Reilly.


Iga päev müüakse maailmas ligi 540 miljonit ajalehte. Kui sellele numbrile lisada ka tasuta ajalehed, teeb see mulluseks kasvuks 1,62 protsenti ning viimasel viiel aastal 13 protsenti. Euroopas moodustasid tasuta ajalehed eelmisel aastal 23 protsenti päevalehtedest.

O'Reilly sõnul kasvas ajalehtede müük mullu Aafrikas 6,9 protsenti, Aasias 2,9 protsenti ning Lõuna- Ameerikas 1,8 protsenti. Samas Põhja-Ameerikas langes see 3,7 protsenti ning Euroopas 1,8 protsenti.

Päevalehtede reklaamitulud kahanesid eelmisel aastal 5 protsenti ning O'Reilly sõnul prognoositakse selleks aastaks veelgi sügavamat langust, kuid majanduslanguse lõppedes on oodata kosumist.

Interneti ja mobiiltelefonide osatähtsuse suurenemine infokandjatena on sundinud ajalehti silmitsi seisma suurte muutustega, kuid O'Reilly sõnutsi kohaneb tööstus uute keskkonnatingimustega ning üha enam panustatakse online-väljaannetesse.

77 riigi ajalehtede ühendusi koondav WAN loodi 1948. aastal. Lisaks kuuluvad sinna uudisteagentuurid, sõltumatud ajalehed ja regionaalsed pressiorganisatsioonid. Mittetulundusühingu eesmärk on ajakirjandusvabaduse kaitsmine ja propageerimine, infovahetus eri maade ajalehtede vahel ning koolitustegevus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles