Nokia loodab võita tarbijaid nende lemmiklogode abil

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nokia tunnuslause Helsingis asuval peahoonel.
Nokia tunnuslause Helsingis asuval peahoonel. Foto: Reuters / Scanpix

Nokia hakkab müüma oma telefonide brändimise õigust, lootes nii juurde saada tarbijaid, kes soetavad uue mobiili suurest armastusest sellel ilutseva kaubamärgi, kuid mitte tingimata Nokia enda vastu.


Summa, mida logo ja kindla firmaga seotud mobiilisisu telefonil kasutamise eest tuleb maksta, pole avalikustatud, kirjutab

Advertising Age

.


Idee ise on lihtne: firma valib enda sihtrühmaga kokkusobiva Nokia telefonimudeli, täiendab seda ja selle lisavidinaid oma visuaalse identideediga, sisestab sinna soovikohase mobiilisisu (näiteks mänge, helinaid, taustapilte) ning pakendab oma logoga varustatud karpi.

Selline programm peaks USAs käivituma juba selle aasta teises pooles. Nokia reklaamimüügidivisjoni Nokia Interactive hinnangul peaks lahendus meelitama tarbijaid ligi sellega, et nad saavad ligipääsu originaalsisule. Samuti võivad firmad toetada mobiiltelefoni maksumust rahaliselt.

Nokia Interactive'i Ameerika suuna müügijuht David Kohl märkis, et mõte on müüa telefonid neile, kellele konkreetne bränd meeldib nii väga, et nad tahavad, et neid nähtaks koos sellega. Praegu katsetatakse uut turundusprogrammi Brasiilias.

Reklaamifirma Ogilvy digitaalse innovatsiooni juht Maria Mandel arvas, et kui küsida reklaamiandja käest, kas ta tahaks brändida telefoni, oleks raske leida sellist firmat, kus vastus oleks eitav. Küsimus on aga tema sõnul hoopis selles, kas see pakub tarbijatele piisavalt lisaväärtust, et nad vahetaksid oma olemasoleva telefoni selle vastu välja.

Mandeli sõnul meeldib programm kindlasti firmadele, kes tahavad jõuda kindla valitud sihtgrupini, panna inimesed endast rääkima või kasvatada tarbijate lojaalsust.

Brasiilias on bränditud telefoni hinnaks 70 kuni 200 dollarit. Üheks müügihitiks osutus Unileveri laiatarbekosmeetika kaubamärgi Seda all müüdav roosa Nokia, mida kasutati kaubamärgi värskendamiseks ja uue teismelistele mõeldud šampoonisarja tutvustamiseks.

100 dollarit maksnud telefon, millega tulid kaasa mobiilimängud, proovipakendis šampoonid ja populaarse Brasiilia bändi eksklusiivne muusika, müüdi läbi pelgalt kahe kuuga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles