SEB: tarbijad olid jaanuaris ettevaatlikud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ruta Arumäe
Ruta Arumäe Foto: Toomas Huik

Jaemüügi veidi aeglustunud kasv on SEB analüütiku Ruta Arumäe sõnul peamiselt seotud sel kuul toimunud hinnamuutustega.

«Üldise pitseri kogu tarbimisele pani mõningal määral kindlasti elektrihinna suur tõus, mis ülejäänud tarbimisele vähem raha jättis ning tarbijaid ilmselt veidi ettevaatlikumaks tegi, kuna ei olnud ju täpselt teada, kui suure elektriarvega silmitsi seista tuleb,» kirjeldas Arumäe.

Arumäe sõnul kasvas jaemüük kaupadel, kus olid suured allahindlused. Näiteks olid jaanuaris ühed suuremad riiete ja jalatsite allahindlused ning riiete müük suurenes keskmisest veidi enam.

Samuti suurenes enam majapidamistarvete ja mootorikütuste müük, mille hinnad jaanuaris samuti langesid. «Toidukaupade osas seevastu hinnad tõusid üsna märgatavalt ning tarbimise kasv vajus vaid ühe protsendi peale,» lisas Arumäe.

Jaanuaris kasvasid eriti palju (56%) kasutatud kaupade müük ja jaemüük väljaspool kauplusi, mis ilmselt väljendab ka suurenenud hinnatundlikkust. Edaspidistel kuudel ootab Arumäe jaemüügi kasvu püsimist 5 protsendi ümbruses.

Üldisemas plaanis toetab jaekaubandust Arumäe sõnul endiselt vähehaaval kasvavad reaalpalgad ning aasta alguses taastunud tarbijausaldus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles