Hiinast sai maailma suurim autotootja

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brilliance Auto asepresident esinemas Detroidi autonäitusel.
Brilliance Auto asepresident esinemas Detroidi autonäitusel. Foto: Reuters / Scanpix

Tulevikus uut autot ostma minnes tuleb ehk seniste Audide, Mercedeste vői Nissanite asemel hakata valima selliste markide vahel nagu Gleagle, Emgrand vői Shanghai Englon, rääkimata juba tuntud Geelydest, Jianglingidest vői Brilliance´idest.



Eelmise aasta tulemuste pőhjal on Hiinast nimelt saanud maailma suurim autotootja, seega ühe aastaga said seljatatud nii Saksamaa kui ka USA, kirjutab

Autonet.ee

.

Hiinlaste liidripositsiooni kinnitavad arvud lői kokku Saksa Autotootjate Ühendus VDMA. Avaldatud raporti kohaselt toodeti eelmisel aastal Hiinas 17,2 protsenti kőigist maailma autodest, samal ajal kui Saksamaa osaks jäi 14,7 ja USA-l 14,6 protsenti.

Seejuures kasvas Hiina autofirmade keskmine kasum eelmise aasta jooksul 30 protsendi vőrra, samal ajal kui Euroopas nähti 8-protsendilist kasvu ja USAs hoopiski 10-protsendilist kahanemist.

Ka see pole veel sugugi kőik. Sel ajal kui Euroopas ja eriti USAs autoturg kolinal kokku kukub, jätkavad Hiina tootjad elu roosilises keskkonnas - selle aasta märtsis müüdi Hiinas 1,11 miljonit uut autot, mis on kőigi aegade rekord.

Fotol olev Hiina president Hu Jintao ise autosid kokku ei pane, küll aga kamandab neid, kes panevad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles