Rootsi ametiühingud toetavad autode lammutusmaksu

Mari Kamps
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvod märtsis Genfi automessil.
Volvod märtsis Genfi automessil. Foto: Reuters / Scanpix

Rootsi Saabi ja Volvo töötajaid esindavad ametiühingud tahavad näha valitsuselt suuremaid pingutusi autotööstuste toetamiseks, pakkudes muu hulgas välja lammutusmaksu.


Tänases

Dagens Nyheteris

ilmunud artiklis soovitavad ametiühingud ka uusi toetusmeetmeid keskkonnasäästlikele autodele.

Ametiühingute hinnangul on autotööstuse päästmine tähtis Rootsi heaoluteenuste funktsioneerimise jätkumiseks.

«Rootslaste tööhõive autotööstustes on jääb Euroopas alla vaid Saksamaale ja Slovakkiale. Märtsis avaldanud uuringu järgi tõi autotööstus ekspordituludena Rootsi majandusele 2007. aastal 155 miljardit krooni ehk 20 000 krooni elaniku kohta,» seisab DN artiklis.

Seetõttu peab autotööstuse olemasolu võtma olulise osana Rootsi majanduses. Kõnealune valdkond annab koos allhankijatega tööd 140 000 rootslasele.

Ametiühingute esindajad esitavad mitmeid ettepanekuid uute autode nõudluse tõstmiseks ja uute autode arvu suurendamiseks.

«Vanade autode 15 000 krooni (21 150 Eesti krooni) suurune lammutuspreemia aitaks kaasa vanade sõidukite kadumisele liiklusest ja suurendaks keskkonnasõbralike mudelite läbimüüki,» seisab artiklis.

Ametiühingud meenutavad, et Saksamaal suurendas riiklik lammutusraha uute autode müüki 30 protsenti.

Ametiühingute hinnangul on kätte jõudnud aeg, kus valitsus peab näitama otsustusvõimet ja tundma muret eluliselt tähtsa autotööstuse tööhõive üle.

Ametiühingute alaliitude juhid esitasid oma ettepanekud tööstusministeeriumi riigisekretärile Jöran Hägglundile.

Saksa liidukantsleri Angela Merkeli valitsus andis mõni aeg tagasi vanade autode hävitamiseks ja uute kütusesäästlike masinate ostmiseks 1,5 miljardit eurot (23,5 miljardit krooni).

Raha sai aga otsa, kuna enam kui pool miljonit sakslast huvitus uue masina ostmisest ja seetõttu otsustas valitsus suurendada summat 5 miljardi euroni ehk 78,2 miljardi kroonini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles