40-aastase karjääriga ettevõtja ja Forbesi kaasautor Alan Hall kirjutab põhilistest juhtimisvigadest, mille nahka ettevõtted lähevad.
Juhtimisvead, mis hävitavad ettevõtte
Hall tunnistab, et on ise ettevõtjana mõnesid alljärgnevatest vigadest teinud, kuid on neist ka õppinud. Kindlasti on vigu lisaks sellele loetelule veelgi, kuid need on kõige põhilisemad, mille tõttu ärid ebaõnnestuvad.
Juhtide ebaausus
Iga päev võib lugeda kelmidest äriliidritest, kes on valetanud, petnud ja varastanud omanike, töötajate või tarnijate tagant. Nad on teadlikult käitunud ebaeetiliselt, ebamoraalselt ja kriminaalselt. Liiga tihti näeme, kuidas juhid annavad oma klientidele, töötajatele või investoritele lubadusi, mida nad ei kavatsegi pidada. Minu veendumuse kohaselt on selline käitumine kõige kiirem tee hukatusse, olgu nii üksikisiku või organisatsiooni seisukohalt. On vaid aja küsimus, kui kõik päevavalgele tuleb.
Korrumpeerunud ettevõttekultuur
Organisatsioonid, kus koheldakse halvasti töötajaid ja kuritarvitatakse kliente, ei saa kaua kesta. Firmad, kus valitseb «win-lose» mõtteviis ja kasutatakse ära inimsuhteid, ei ole võimelised kaua elama ega kasvama. Selline lähenemine algab üldiselt juhtkonnast, kes omakorda kultiveerivad sama suhtumist ka allpool keskastmejuhtide seas.
Puudulik finantsjuhtimine
Väga paljud potentsiaalikad ettevõtted lõpetavad pankrotiga, sest nende juhid ei tea midagi rahajuhtimisest. Liiga tihti puuduvad ettevõtetel rahavoogude juhtimise stsenaariumid erinevate majandusolude korral või isegi kui plaanid on, ei jälgita neid. Hetkel, kui äriühing on juba maksejõuetu, on liiga hilja probleemi lahendamiseks.
Vilets kasum
Kui müügilt piisavalt kasumit ei teeni, ei tule äri välja. Ükski firma ei saa kasvada planeeritud tulu saavutamata.
Klientide alahindamine
Juhid, kes ei kuula ega reageeri klientide vajadustele, lõpetavad finantskatastroofiga. Kahjuks on juhte, kes usuvad, et nende tooted on niigi konkurentsivõimelised ja et ostjatega pole vaja suhelda ega nende tagasisidet kuulata. See suhtumine viib varem või hiljem selleni, et kliendid enam ei osta tooteid.
Masendavalt halb klienditeenindus
Kui teie ettevõtte klienditeenindus lonkab, on teil varsti hulk pettunud kliente, kes räägivad oma kehvadest kogemustest ka sõpradele. Ja varsti pole teie ukse taga enam kliente.
Liigne sõltumine ühest kliendist
Kui üks klient toob sinu firmale sisse rohkem kui poole kasumist, on see väga suur risk. Paljud firmad on lõpetanud pankrotiga, kui üks peamine klient otsustab vahetada hankijat
Ei mingit visiooni ega strateegiat
Kui juhidki ei tea, miks firma eksisteerib ja kuhu areneb, siis vaevalt sellel firmal pikka iga on. Sellise firma tüüri juures on valed inimesed, kes muudavad pidevalt sihte, et leida teed kuhugi.
Puuduvad prioriteedid ja protsessikirjeldused
Ebaõnnestuvatel firmadel ei ole põhieesmärke. Nende juhid tegelevad mõttetute tegevustega, töötajad ei ole tootlikud ja kõik paistavad väga hõivatutena, kuid saavutused puuduvad. Puuduvad protsessikirjeldused ja töötajad teevad seetõttu palju vigu. Raisatakse aega ja raha.
Valed töötajad
Valede inimeste palkamine võib tappa organisatsiooni. Kui nad on ebakompetentsed, siis ei ole võimalik eesmärke saavutada. Kui nad on sobi firma kultuuriga, loovad nad häirivad ja negatiivse õhkkonna. Kui nad on ebaausad, siis valetavad ja varastavad. Kui nad ei ole võimelised arenema, siis ei aita nad ka kuidagi kaasa organisatsiooni arengule.