Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Juhtimisvead, mis hävitavad ettevõtte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Juhtimisvead viivad ettevõtte tulemused alla.
Juhtimisvead viivad ettevõtte tulemused alla. Foto: http://make-money-online.maxupdates.tv/wp-content/uploads/2011/06/Mistakes-Starters-Make-in-Online-Business.jpg

40-aastase karjääriga ettevõtja ja Forbesi kaasautor Alan Hall kirjutab põhilistest juhtimisvigadest, mille nahka ettevõtted lähevad. 

Hall tunnistab, et on ise ettevõtjana mõnesid alljärgnevatest vigadest teinud, kuid on neist ka õppinud. Kindlasti on vigu lisaks sellele loetelule veelgi, kuid need on kõige põhilisemad, mille tõttu ärid ebaõnnestuvad.

Juhtide ebaausus

Iga päev võib lugeda kelmidest äriliidritest, kes on valetanud, petnud ja varastanud omanike, töötajate või tarnijate tagant. Nad on teadlikult käitunud ebaeetiliselt, ebamoraalselt ja kriminaalselt. Liiga tihti näeme, kuidas juhid annavad oma klientidele, töötajatele või investoritele lubadusi, mida nad ei kavatsegi pidada. Minu veendumuse kohaselt on selline käitumine kõige kiirem tee hukatusse, olgu nii üksikisiku või organisatsiooni seisukohalt. On vaid aja küsimus, kui kõik päevavalgele tuleb.

Korrumpeerunud ettevõttekultuur

Organisatsioonid, kus koheldakse halvasti töötajaid ja kuritarvitatakse kliente, ei saa kaua kesta. Firmad, kus valitseb «win-lose» mõtteviis ja kasutatakse ära inimsuhteid, ei ole võimelised kaua elama ega kasvama. Selline lähenemine algab üldiselt juhtkonnast, kes omakorda kultiveerivad sama suhtumist ka allpool keskastmejuhtide seas.

Puudulik finantsjuhtimine

Väga paljud potentsiaalikad ettevõtted lõpetavad pankrotiga, sest nende juhid ei tea midagi rahajuhtimisest. Liiga tihti puuduvad ettevõtetel rahavoogude juhtimise stsenaariumid erinevate majandusolude korral või isegi kui plaanid on, ei jälgita neid. Hetkel, kui äriühing on juba maksejõuetu, on liiga hilja probleemi lahendamiseks.

Vilets kasum

Kui müügilt piisavalt kasumit ei teeni, ei tule äri välja. Ükski firma ei saa kasvada planeeritud tulu saavutamata.

Klientide alahindamine

Juhid, kes ei kuula ega reageeri klientide vajadustele, lõpetavad finantskatastroofiga. Kahjuks on juhte, kes usuvad, et nende tooted on niigi konkurentsivõimelised ja et ostjatega pole vaja suhelda ega nende tagasisidet kuulata. See suhtumine viib varem või hiljem selleni, et kliendid enam ei osta tooteid.

Masendavalt halb klienditeenindus

Kui teie ettevõtte klienditeenindus lonkab, on teil varsti hulk pettunud kliente, kes räägivad oma kehvadest kogemustest ka sõpradele. Ja varsti pole teie ukse taga enam kliente.

Liigne sõltumine ühest kliendist

Kui üks klient toob sinu firmale sisse rohkem kui poole kasumist, on see väga suur risk. Paljud firmad on lõpetanud pankrotiga, kui üks peamine klient otsustab vahetada hankijat

Ei mingit visiooni ega strateegiat

Kui juhidki ei tea, miks firma eksisteerib ja kuhu areneb, siis vaevalt sellel firmal pikka iga on. Sellise firma tüüri juures on valed inimesed, kes muudavad pidevalt sihte, et leida teed kuhugi.

Puuduvad prioriteedid ja protsessikirjeldused

Ebaõnnestuvatel firmadel ei ole põhieesmärke. Nende juhid tegelevad mõttetute tegevustega, töötajad ei ole tootlikud ja kõik paistavad väga hõivatutena, kuid saavutused puuduvad. Puuduvad protsessikirjeldused ja töötajad teevad seetõttu palju vigu. Raisatakse aega ja raha.

Valed töötajad

Valede inimeste palkamine võib tappa organisatsiooni. Kui nad on ebakompetentsed, siis ei ole võimalik eesmärke saavutada. Kui nad on sobi firma kultuuriga, loovad nad häirivad ja negatiivse õhkkonna. Kui nad on ebaausad, siis valetavad ja varastavad. Kui nad ei ole võimelised arenema, siis ei aita nad ka kuidagi kaasa organisatsiooni arengule.

Tagasi üles