Millist mööblimüüjat võib usaldada?

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Tarbijakaitseameti andmetel on viimasel ajal hakanud suurenema kaebused sisustusettevõtete kohta, kus inimesed on pool raha ära maksnud ning pole lubatud tähtajaks soovitud mööblit saanud. Samalaadset infot on oma kasutajatelt saanud ka sisustusportaal

sisustus.ee

.


Sisustus.ee kasutajate tagasisidest selgub, et inimeste usaldus sisustuspoodide vastu on kahanenud ning kardetakse mööblit tellida, kuna ei olda kindlad, kas tellitud toode ka õigeks ajaks või üldse kohale jõuab. Kuidas siis leida usaldusväärset mööblipoodi?

Messid

Messidel osalevad firmad on reeglina huvitatud pikemaajalisest kasust ehk klientide hoidmisest, enda firma ja toodete tutvustamisest ning klientidega lähema kontakti saavutamisest.

Pealegi ei ole peatselt pankrotti minevatel firmadel ka rahalisi vahendeid, et end messil esindada, seega eksponendid peaksid olema piisavalt kindlustatud, et tagada tellimuste õigeaegne kohaletoimetamine.

Samuti on messidel hea võimalus uurida firma tausta ning tihtipeale on võimalik suhelda ka ettevõtte omanikega. Lähiajal toimub kaks sisustusmessi: 27. veebruarist 1.märtsini Tartus ning 9. kuni 18. märtsini internetis. Messilt ostmisel on ka see eelis, et mööbli saab sageli kohe kätte ning tavaliselt tehakse ka suuri soodustusi.

Asjalik sisustusnõu

Sisustuspoed, kus klienditeenindajad on altid suhtlema ning asjalikku nõu andma, on samuti reeglina orienteeritud kliendi hoidmisele ning huvitatud eksisteerimisest ka paari aasta pärast, luues pikemaajalist väärtust hea klienditeeninduse ja asjatundlikkusega sisustuse alal. Teadmatud, apaatsed ja tõrksad müüjad on märgiks firma juhi üskkõiksusest klientide suhtes, mis võib päädida ka probleemidega mööbli kättesaamisel.

Kindlasti võtavad sisustuse müümist tõsiselt ka ettevõtted, kes on oma eesmärgiks seadnud mitte ainult enda toodete müümise, vaid täieliku info pakkumise selles valdkonnas.

Näiteks kui tegemist on lastemööblit müüva firmaga, kus klienditeenindajad on valmis rääkima lastetubade eripärast, sobivatest värvidest, ohutusest ning kodulehel on hulganisti artikleid ja nõuandeid, võib olla kindel, et sellised poed on tulnud turule parimate kavatsustega ja tahavad sinna ka kauemaks jääda. See omakorda tähendab, et nende eesmärk number üks on kliendi soovide rahuldamine, s.t hea toote pakkumine ning tarneaegadest kinnipidamine.

Detailne info

Tellimuse vormistamisel tuleks kindlasti küsida täpset infot tarneaegade kohta ning kontrollida, et kõik need kuupäevad oleks ka tellimislehel selgelt kirjas. Samuti peaks müüja täpselt teadma, millal ja kus soovitud kaup teele pannakse, miks võib juhtuda, et kaup hilineb ning mida sellisel juhul ette võetakse.

Läbipaistvus on alati olnud eeskujuliku ettevõtte tunnuseks. Orienteeruvad tähtajad, kaudsed lubadused jms on märk sellest, et ettevõte ei ole ise ka kindel kas ja millal mingi tellimus Eestisse võiks jõuda.

Pikem tegutsemisajalugu

Üheks võimaluseks on uurida välja ka ettevõtte asutamisaeg. Kui sisustusfirma on tegutsenud Eestis edukalt vähemalt viis aastat, on suurem tõenäosus, et nad elavad üle ka praegused raskemad ajad. Ettevaatlikum peaks olema viimaste aastate buumi ajal asutatud ettevõtetega.

Tarbijakaitseamet on märkinud, et ettemaksuks ei tohi firmad küsida rohkem kui 50 protsenti tellimuse summast. Seega olukorras, kus nõutakse suuremat ettemaksu, on kindlasti mõttekas pöörduda tarbijakaitseameti poole, kui koha peal mõistlikumat lahendust ei leia. Samuti on see märk ettevõtte võimalikest rahalistest probleemidest.

Lisaks tasub alati enne ostu sooritamist uurida ettevõtte tausta internetist. Võib olla kindel, et enamik rahulolematuid kliente esitab oma kaebuse ka kuskil foorumis, mis annab hea ülevaate poe senisest taustast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles