Google on sotsiaalmeediavõrgustike turul ummikseisus

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google'i logo.
Google'i logo. Foto: SCANPIX

Viimasel ajal on sotsiaalmeedia turul toimunud palju muudatusi, millest tähelepanu on kõige rohkem kindlasti saanud Facebooki ja Instagrami tehing. Üks huvitavamaid kommentaare antud ostutehingu kohta tuli Google juhatuse liikmelt Don Dodge'ilt. Tema blogipostitus «I could build Instagram in a week» aitab hästi illustreerida tema enda firma sotsiaalvõrgustikku, Google+'i ees ootavaid katsumusi, vahendab Technology Review.

Dodge, kes tunneb nii alustavate idufirmade, kui ka Microsofti ning Google'i sarnaste hiiglaste maailma läbi ja lõhki, selgitab, miks Facebookil oli mõistlik osta Instagram, selle asemel, et ise kiirelt ja mõistagi palju odavamalt samalaadne lahendus välja arendada:

«Esimene omalaadne toode turul omab alati suurt eelist. Inimesed harjuvad tootega ära, neile hakkab saadud kasutajakogemus meeldima ning üksikkasutajatest kasvab välja toote kasutajakogukond. Tormiliselt kasvava kasutajakogukonna puhul ei ole eriti tõenäoline, et selle liikmed vahetavad toote mõne alternatiivi vastu, isegi siis, kui see alternatiiv on objektiivselt võttes parem. Konkureeriv toode, millel on mõned uued rakendused, või mis on kiirem ja odavam, ei pruugi suuta siiski turu esimeselt tootelt kuigi palju kliente näpata.»

Dodge toob ka teise näite, mille puhul Google ostis 1,6 miljardi dollariga ära Youtube'i, kuigi omas sarnast Google Video teenust, mis aga kunagi ei saavutanud Youtube'i populaarsust.

Kuigi Don Dodge ise seda otseselt ei maini, järeldub neist kahest väitest Google'i ainuke võimalus turul esimesena kanda kinnitanud Facebookile ja Twitterile järgi jõuda - pigem on mõtet osta olemasolev toimiv lahendus, kui hakata alternatiivset keskkonda looma, selle parimaks kinnituseks on ka Google+i vähene populaarsus.

Millist sotsiaalmeediakeskkonda oleks aga Google'il võimalik osta? Facebook ega Twitter pole müügiks, Foursquare'i oleks võib-olla võimalik hea pakkumise korral osta, kui Google ei oleks selle asutajate esimest samateemalist keskkonda juba üles ostnud ning kinni pannud. Vaevalt, et Foursquare sooviks seda kogemust korrata. Viimase võimalusena oleks võimalik osta Path, ainult mobiilides eksisteeriv ning ainult kasvumärke näitav sotsiaalmeediakeskkond, kuid Path'i seotus Google'i rivaalile Facebookile kuuluva Instagrami kasutajaskonnaga ei tundu parim viis edu saavutamiseks.

Seega ei jäägi Google'il muud üle, kui jätkata Google+ keskkonda  ning loota, et selle läbimõeldud ja innovaatilised lahendused paeluvad aina rohkem uusi kasutajaid, ning motiveerivad vanu kasutajaid aktiivsemalt keskkonnas toimetama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles