See on süstemaatiline viga
Selline halb töökorraldus toob kaasa selle, et puhkuse ajal töötaja stress ei lange, vaid võib hoopis kasvada. Inimene väsib, tema motivatsioon ning usaldus ja lojaalsus ettevõtte vastu võivad langeda.
Tõde on, et selle eest, et kellegi puhkuse ajal töö tehtud saaks, vastutab ikkagi ennekõike juht, mitte töötaja või tema asendaja. Kõige ekstreemsemad on veel juhtumid, kus inimesel asendajat ei olegi ning tööle naastes tuleb tal ära teha kogu töö, mis jäi tema puhkuse ajal tegemata. Sellisel juhul ongi puhkus suhteliselt mõttetu, sest nädala-kahega on töötaja väsinum kui enne puhkuse algust.
Seetõttu on iga juhi jaoks äärmiselt oluline mõelda, kuidas on paika pandud ettevõtte- ja tiimisisesed protsessid selleks, et igal inimesel oleks võimalik mõistlikult puhata, teades, et kõik oluline saab sel ajal tehtud.
Näiteks arendustiimis ei tohiks kunagi tekkida olukorda, kus ühte asja oskab teha ainult üks inimene. Nende olukordade vältimiseks kasutatakse ettevõttes või tiimis ühiseid programmeerimiskeeli ja lahendusi. Sama peab paika ka tugiüksustes – ei ole mõeldav, et mingile kliendipäringu liigile oskab vastata vaid üks inimene ning tema puhkuse ajal kõik need küsimused kuhjuvad.
Sisuliselt ei tohiks ettevõttes olla asendamatuid töötajaid, sest ühel hetkel peavad puhkama kõik. Juhi töö on tagada, et alati oleks olemas keegi, kes neid asendada suudaks. Võib-olla mitte küll nii heal tasemel kui võtmetöötaja ise, aga vähemalt piirini, et inimesed julgevad rahuliku südamega tööarvuti paariks nädalaks kinni panna.