Kas töötaja heaolu saab osta füüsiliste asjadega? (1)

, Elisa personalijuht
Copy
Elisa personalivaldkonna juht Kaija Teemägi tõdeb, et on üsna vähe kasu sellest, kui juht tuleb töötaja juurde jutuga, et kontoris on uus karastusjoogiautomaat, kuigi too ootas samal ajal tegelikult hoopis seda, et tema hiljutist saavutust tunnustataks või juht ükskord päriselt ka ta mure ära kuulaks.
Elisa personalivaldkonna juht Kaija Teemägi tõdeb, et on üsna vähe kasu sellest, kui juht tuleb töötaja juurde jutuga, et kontoris on uus karastusjoogiautomaat, kuigi too ootas samal ajal tegelikult hoopis seda, et tema hiljutist saavutust tunnustataks või juht ükskord päriselt ka ta mure ära kuulaks. Foto: Erakogu.

Töötajate heaolu taandub täna juba peamiselt inimeste endi enesetundele ja sisemisele motivatsioonile, füüsilised tegurid peavad mahtuma hügieenifaktorite hulka. Tööheaoluga tegelemine peab tulema mängu ettevõtte strateegia tasandil, mitte jääma üksikuteks tegevusteks, mis suurt pilti eriti ei kõiguta.

Mida aeg edasi, seda olulisem on inimeste jaoks tunda end tööd tehes hästi. Taustal, kus juht ei kuula või ei mõista mida temalt oodatakse, mängib aina vähem rolli see, kas töötajal on reguleeritav laud või ergonoomiline tool. Need elemendid peavad olema vaikimisi tagatud ja nendesse ollakse valmis juba ka ise rohkem panustama. Heaolu loomine vajab strateegiliselt pikka vaadet. Kas see tegelikult ka strateegiliste tegevustena igapäevatöösse jõuab, on juhi teha, kes on võtmelüli organisatsiooni ja töötaja vahel. Juhist saab heaolu alguse – kõik sõltub sellest, kas juht seda soosib, tähtsustab ja selleks ka tegelikult samme astub.

Kingitud hobuse suhu ei vaadata?

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles