Kui me paar aastat tagasi tõdesime, et organisatsioonid vajavad üha enam kiirelt kohaneva ettevõttekultuuri loomist, sest väliskeskkond muutus kiiresti, siis kahe viimase aasta kohta jääb üle vaid tõdeda, et käimas on tõeline «roller coaster» ehk Ameerika mägede ajastu.
Ajad on tõepoolest muutunud ja koos ajaga peavad muutuma ka juhid. Maailm on niivõrd hoogsalt muutuv ja volatiilne, peale tulevad üha uued tehnoloogilised murrangud ja käigult mõeldakse välja konkureerivaid ärilahendusi. See omakorda on muutnud keerukaks otsuste vastuvõtmise tsentraalselt. Kaasaegses juhtimises peavad otsused sündima muutustele võimalikult lähedal ehk seal, kus on kompetentsid ning seda suunda coach'iv juhtimine tugevalt ka toetab.
Otsuseid langetavad eksperdid
Mis on kiirelt kohanevate ehk agiilsete ettevõtete alustalad? Esmalt juhtimise viimine tasandile, kus tegelikult on ekspertiis ning osatakse töid ellu viia. Ilmselgelt tundub see kõigile loogilisena, et otsuseid teevad inimesed, kes oma valdkonda tunnevad, kuid praktikas ei tahagi see nii kergesti juurduda. Autoritaarne juhtimisstiil mõjub ettevõtte tegutsemiskiirusele ja inimeste motiveeritusele halvavalt. Kui ettevõttes langetavad otsuseid üksikud juhid, saavad neist paratamatult tropid, kelle taha jääb otsuste kiire vastuvõtmine ja tegevuste liikumasaamine.
Kui ettevõttes langetavad otsuseid üksikud juhid, saavad neist paratamatult tropid, kelle taha jääb otsuste kiire vastuvõtmine ja tegevuste liikumasaamine.
Juhi ülesanne pole tiimiliikmete eest töö ärategemine, vaid neile keskkonna loomine, kus nad saavad teha oma parima soorituse. Coach'iv juhtimine tähendabki töötajate võimestamist. Olukorda, kus juhid ei sega töötegemist, vaid lasevad inimestel teha kõike seda, milleks nad ise suutelised on.