Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Uuring paljastas, millised töötajad on kõige suuremas läbipõlemisohus

Copy
Stress.
Stress. Foto: Elisa Ventur / Unsplash

Kontoritöötajatest on kõige suurema surve all ning suurimas ohus keskastmejuhid: nende stressi- ning ärevuse tase on kõige kõrgem ning töö ja eraelu tasakaal paigast ära.

Just seda kinnitab Slack Technologies Future Forumi uus uuring. Uuringu tulemused näitavad, et rekordiliselt, 43 protsenti keskastmejuhtidest tunnistavad läbipõlemist. Nii kõrge tase ei ole mitte kellelgi teisel, kirjutab Bloomberg.

«Kvartal kvartali järel saame kinnitust, et keskastmejuhid on tõsises hädas,» tunnistas Future Forumi kaasasutaja Sheela Subramanian. Keskastmejuhtide surve üha suurened. Keskastme juhid on kahe tule vahel, sest ülemused ootavad majanduse ebakindluses ühe paremaid tulemusi ning kurdetakse tootlikkuse vähenemise üle. Teiselt poolt tuleb neil aga hakkama saada alluvatega, kelle töötasuhinnatõusuga sammu ei pea ning kellele on igapäevaste väljaminekutega üha keerulisem hakkama saada. Lisaks on oma jälje jätnud pandeemia ning kodukontorites toimetavate ning hübriidmeeskondade juhtimine on tõeline väljakutse.

«Liiga paljude murede, olgu see palk või tulemuste juhtimine lahendamine on pandud keskastmejuhtide õlgadele. Kuid väga harva pakutakse neile ka sellega hakkamasaamiseks tuge ning lisakoolitusi,» rääkis konsultatsioonifirma Gartner asepresident Caroline Walsh.

Kontorisse naasmise väljakutse

Paljudes ettevõtetes sunnitakse koroonapandeemias kodukontorisse lukustatud töötajad tagasi tööle. See on keskastmejuhtidele tõsine frustratsiooni allikas, sest just nemad peavad korralduse ellu viima, töötajaid sundima ning vastama viimaste küsimustele, miks seda tarvis on, kui nad tunnevad end ebaõiglaselt kohelduna.

Kõige selle keskel puudub keskastmejuhtidel Subramaniani sõnul tippjuhtidele tavapärane võrgustik ning töötajate hindamise võimalus.

Nii on Silicon Valley kesk- ning tippjuhtidega töötava Kyle Elliotti sõnul üha rohkem juhtumeid, kus mitmed kliendid otsustavad keskastmejuhi ametist taanduda ning valivad endale töö, millega teiste järele valvamise, juhtimise ning teiste eest vastutamise kohustust kaasne.

Subramanian jagas keskastmejuhte rohkem pingestada plaanivatele ettevõtetele soovitusi. Kõige olulisem on investeerida keskastmejuhtide koolitustesse ning võrgustiku loomisse ja anda neile suurem otsustusõigus ka kontorisse naasmise vajalikkuse küsimuses. Pikaajalises vaates on oluline küsida karjääri teha soovivatelt väga heade tulemustega töötajatelt, kas nad ikka päriselt tahavad juhiks saada ning neile, kes seda tegelikult ei soovi, luua paralleelne arenguvõimalus.

Tagasi üles