Septembri keskel toimunud Muuga-Kaunase kaubarongi testsõit oli nii edukas, et logistikaettevõtte DB Schenker Baltimaade tegevjuhi Janek Saareoksa hinnangul võiks Operail sel marsruudil käivitada regulaarsed veod veel sel sügisel.
Schenker: merevaigurong oli edukas, ootame Operaililt püsiliini avamist
«Merevaigurongi testsõit sujus tõrgeteta – kaup jõudis nii Muugalt Kaunasesse kui sealt edasi Duisburgi ning omakorda õigeaegselt meie klientideni Hollandis ja Prantsusmaal,» kiitis Saareoks, kelle kinnitusel on selline operatiivne transpordikoridor Kesk-Euroopasse kindlasti vajalik.
«Loodame, et kõik otsustajad jõuavad oma kodutöö ja järeldused tehtud ning ka põhimõttelised küsimused tolli ja vabatsooniga Muugal leiavad kiire lahenduse. Meie omalt poolt oleme valmis ning tänast veeremi suurust arvestades peaks rongi täitmine isegi vaid Eesti ekspordi ja impordiga olema igati jõukohane,» lisas Schenkeri Baltikumi juht.
Raudteetranspordi tugev eelis maanteetranspordi ees on väiksem CO2 jalajälg ning reeglina ka soodsam hind. Näiteks paar nädalat tagasi Muugalt rongile pandud haagise Prantsusmaale toimetamise CO2 jalajälg kujunes umbes kolmandiku võrra väiksemaks kui sama kaup oleks saadetud sihtpunkti ainult maanteed mööda.