Merevaigurong startis esimesele sõidule (2)

PM Majandus
Copy
Merevaigurong.
Merevaigurong. Foto: Raul Mee

Eesti, Läti ja Leedu ühisprojektina väljus täna hommikul Muuga jaamast esimene Merevaigurong ehk Amber Train, mis loob läbi Baltimaade raudteekoridori kaubaveoks Põhja- ja Lääne-Euroopa vahel. 

«Täna on tegemist testsõiduga ‒ proovime, kas kauba laadimine, operatsioonid piiridel, dokumentide ja andmevahetus toimib,» selgitas Merevaigurongi projekti juhtiva raudteekaubaveo ettevõtte Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. «Maanteelt raudteele tuleb seekord puitmaterjal, turvas ja ehitusvaht, mille viime oma klientide jaoks Leetu.»

Plaani järgi jõuab testrong läbi Eesti, Läti ja Leedu Kaunase terminali kolmapäeva hommikuks. Seal laetakse poolhaagised ümber Euroopa rööpmelaiusega platvormvagunitele ja kauba teekond jätkub Lääne-Euroopa suunal. Merevaigurongi vagunitele laetakse aga peale juba uus kaup, millega rong sõidab tagasi Muuga sadamasse, kus haagised laetakse laevale sõiduks Soome. 

Viib Eesti teedelt ära tuhandeid raskeveokeid

Majandus- ja taristuministri Riina Sikkuti sõnul loob Merevaigurongi projekt Eestile ühenduse Põhja- ja Lääne Euroopaga ja annab täiendava võimaluse Venemaast sõltumatute kaubavedude arendamiseks.

Graafiku järgi hakkab Merevaigurong sõitma marsruudil Muuga-Kaunas-Muuga kaks korda nädalas. Millal regulaarsed sõidud algavad, oleneb sellest, kuidas tänane testsõit läheb. 

Merevaigurongi üks esimesi kliente, kes ka täna oma kauba testrongiga teele saadab, on logistikaettevõte DB Schenker, kes saatis esimesele Muugalt väljunud rongile kaks mahukat saadetist, üks Prantsusmaale ja teine Hollandisse. 

Merevaigurongi potentsiaalsed kliendid ongi ettevõtted, kes soovivad eksportida Põhjamaadest või Eestist kaupa Lääne-Euroopasse ja vastupidi. «Raudteetransport kulutab neli korda vähem kütust, emiteerib kuus korda vähem CO2 ja on 28 korda ohutum kui maanteetransport. Näiteks suurendab Merevaigurong liiklusturvalisust Tallinna-Pärnu maanteel ja see aitab aastas Eesti maanteedelt ära tuua üle 7500 veoki,» sõnas Toomsalu.

Kui maanteel sõidab iga kaubahaagis või konteiner eraldi veoautol, siis üks rong veab ära kümneid haagiseid.

Merevaigurong ehk Amber Train on Balti riikide koostööprojekt, mida veab Operail. Koostööpartnerid on Eesti Raudtee, Läti ja Leedu raudteekaubaveo ettevõtted LDZ Cargo ja LTG Cargo, laadimisterminalid HHLA TK Estonia Muugal ning Kaunas Intermodal Terminal Leedus

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles