Pärast enam kui kahte aastat ootamist saavad ligi 400 000 SEB era- ja ärikliendi kaartide omanikku tänasest Eestis kasutada lahendust Apple Pay, et tasuda oma ostude eest poes ja veebis.
Kaks aastat ootamist ja ka SEB kliendid saavad lõpuks mobiilimaksed (1)
«Apple Pay on meie klientide üks oodatumaid digilahendusi. iPhone'i või Apple Watchiga maksmine on väga lihtne, mistõttu meil on väga hea meel lisada see lihtne, turvaline ja privaatne makseviis oma digilahenduste pakkumisse,» ütles SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen tänases pressiteates.
Kliendil tuleb viipemakse tegemiseks hoida oma iPhone'i või Apple Watchi makseterminali juures. Kõik Apple Pay ostud on turvalised, sest need kinnitatakse Face ID, Touch ID või seadme parooliga ning ühekordse unikaalse dünaamilise turvakoodiga.
Apple Pay lahendust on lihtne seadistada. Kiireim viis iPhone'is, Apple Watchis ja iPadis alustamiseks on lisada kaardi digitaalne versioon SEB mobiilirakenduses Apple Walletisse. Mac arvutis tuleks lihtsalt avada rakendus Wallet, puudutada sümbolit «+» ja järgida juhiseid SEB krediit- või deebetkaardi lisamiseks.
Esirinnas olid Swedbank ja LHV
Enam kui kaks aastat tagasi detsembris avas Swedbank esimese Eesti jaepangana Apple Pay makselahenduse, mis võimaldab iPhone’i kasutajatel plastikkaardi koju jätta ning makseid nutitelefoniga sooritada. Läks mõni kuu, kui sama teenuse said ka LHV kliendid. SEB klientuuril sellist maksevõimalust seni polnud.
«See on tõesti väga häiriv. Füüsiliste kaartide rahakotist välja otsimine on ikkagi lisaliigutus, mis tänapäeval ei tohiks enam vajalik olla,» ütles SEB klient Hardi Kalder mullu detsembris Postimehele.
Postimees kirjutas detsembris, et põhjus, miks SEB pole üheski riigis soovinud Google’it ega Apple’it pangamaksetesse kaasata, peitub tõenäoliselt rahas. On ilmne, et mobiilsete maksete pealt soovivad oma teenustasu ka Ameerika suurkorporatsioonid ise.