Riigi varust ostetud kütusega varustavad kütusemüüjad tanklaid, et kõik tarbijad saaksid jätkuvalt bensiini ja diislikütust. Samuti täidavad kütusemüüjad riigi varust soetatud kütusega oma lepingulisi kohustusi hulgitarbijatest partnerite ees.
Kui Eesti Varude Keskus ja turuosalised tegutsevad Eesti kütuseturu varustamistõrgete esinemisel läbimõeldult ning võtavad puudujäävate koguste korvamiseks varu piisavalt kiiresti kasutusele, ei pruugi tarbijad lühiajalisi impordikatkestusi märgatagi.
Nagu mainitud, on lisaks diislikütusele riigil varuna ka bensiini ja lennukikütust – kõik kokku üle 250 000 tonni vedelkütuseid.
Kuna Eestil puudub nafta rafineerimisvõimekus, siis hoiame riikliku varu lõpptoodangus – bensiinis ning diisli- ja lennukikütuses. Paljudel kütusevaru omavatest riikidest on see valdavalt toornaftas ja vaid väiksemas mahus lõpptoodangus.
Eesti on oma 90-päevase lõpptoodangus hoitava kütusevaruga kindlasti keskmiselt paremas seisus operatiivselt reageerima nii globaalsetele kui siseriiklikele tarnetõrgetele.
Eesti on oma 90-päevase lõpptoodangus hoitava kütusevaruga kindlasti keskmiselt paremas seisus operatiivselt reageerima nii globaalsetele kui siseriiklikele tarnetõrgetele.
Riigi hallatavale kütusevarule lisandub veel Eesti kütusemüüjate diislikütuse kommertsvaru, mille laojääk oli tänavu veebruari lõpus üle 60 000 tonni ehk 28 päeva tarbimise jagu.
Kokku on Eesti riigil ja meie ettevõtjatel 113 päeva diislikütuse varu.
Täiendavalt on Eestil veel mootorikütuste militaarvaru, mida ei arvestata EVK poolt hallatava riigi vedelkütusevaru hulka ja mille maht ei ole avalik info.