Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Kümme märki, mis näitavad, et töötaja ei sobi oma kohale

Raske vestlus. FOTO: Tim Gouw/Unsplash

Õige inimese palkamine ning tema töö edendamine on iga juhi jaoks üks suurem ülesanne.  Lisaks nutika inimese leidmisele peab juht hoolitsema, et ta tööle ka pikema aja vältel pühenduks, mitte ei tormaks kiiresti uute väljakutsete jahile. 

Selle ülesande võtmeküsimus on, et igal inimesel peab olema tema jaoks õige tööülesanne. Kui sulle tundub, et meeskonna mõni liige ei tööta piisavalt, tema tulemus ei ole ootuspärane või  ta näib igavlevat, ei ole küsimus sageli inimese võimetes ja oskustes. Hoopis selles, et konkreetne töö ei ole tema jaoks sobiv. Kui töö ei vasta inimese tugevustele, väärtustele ja iseloomuomadustele, on tal ka praktiliselt võimatu selles töös edu saavutada.

Telli Postimehe majandustoimetuse iganädalane uudiste ülevaade e-mailile

Liitu uudiskirjaga

Kuidas aga aru saada, kas töötajad on õiges ametis?

Algatuseks soovitab Inc.com tähele panna neid 10 märki:

1. Nad igavlevad või on hajevil ning juhina tunned, et nende mõtted on mujal.

2. Nad ei saa antud tööülesandega hakkama, kuigi on saanud ohtralt tagasisidet ning soovitusi, kuidas teisiti tegutseda.

3. Nad ei jaga oma ideid juhi või kolleegidega. Või kui nad seda teevad, on pakutav kasutu.

4. Nad on pidevalt hädas ebakindlusega. Haruharva osalevad nad ühistes aruteludes või jagavad mõtteid teistega.

5. Nad ärrituvad ning langevad kergesti frustratsiooni.

6. Tundub, et nende edukaks tööks vajaminev ei kattu nende isiksuseomaduste ega tugevustega.

7. Juhina on sul  juba pikemat aega tunne, et midagi on valesti.

8. Nad kurdavad, et neid ei väärtustata, kuigi oled juhina omalt poolt teinud selleks kõik.

9. Nende tulemused ei parane, vaatamata pakutud tagasisidele ja toetusele.

10. Nad kurdavad, et pole oma tööga rahul ning sooviksid muutust.

Kui märkate oma töötajate puhul mõnda neist märkidest, on aeg muutusteks. Muutuste juhtimine on alati keeruline, kuid alustada võiks empaatiast ja kaastundest.

Kui näed, et mõni meeskonna liige ei ole enda jaoks õigel kohal, siis palu tal endast rääkida: milline inimene ta on, mis on tugevused ja nõrkused, mida ta hästi teeb ja mida  oma karjäärilt ootab. Võimalik, et ta sobib palju paremini mõnda teise rolli, millest teil mõlemal oleks rohkem kasu.

Suur samm edasi on arusaamine, et inimene sellesse ettevõttesse ei sobi. See mõistmine ei ole kasulik mitte ainult juhile, ka inimese karjääri saab see tuua positiivse muutuse. Sest lõpuks ei taha ega ka suuda keegi olla edukas valel alal.

Tagasi üles
Back