Edukaks tööandjaks olemiseks ei piisa enam kord aastas tehtavast töötajate uuringust, ega kitsast uuringu fookusest. Juhina on meil vaja teada, kuidas meie meeskonnaliikmed end tunnevad alates tööle tulemisest kuni lahkumiseni välja. «Meil on keerulised ajad» ei peaks olema põhjus töötajatelt küsimata jätta, kuidas nad end tunnevad. Vastupidi, juhtidena võiksime enam usaldada oma inimeste valmisolekut mõista, teha mööndusi ja isegi võtta lisaülesandeid, mis on põhjendatud. Oleme ju tööle valinud parimad kandideerijate hulgast.
Lisaks on kiiresti muutuvad ajad ja tervisekriis jätnud oma jälje, millega peame kohanema. Just nüüd vajame regulaarset tagasisidet töötajatelt, seda nii muutunud tööprotsesside toimivuse kui ka inimeste heaolu osas. Ideaalis iganädalaselt või vähemasti üle nädala toimiv suhtlemiskanal annab juhile väärtuslikku infot.
Tean või arvan teadvat?
Igapäevases rattas on kerge unustada fakti, et kõigi meie prioriteedid pole samad. Alates osakondadest ja lõpetades üksikute töötajatega. Juhi laua tagant paistev pilt erineb oluliselt juba mainitud turundaja nägemusest või sellest, mis joonistub kassapidaja peas. See peabki nii olema, aga sellega tuleb igapäevaselt arvestada.
Kogenud juht teab tõepoolest ka ilma uuringuta oma valdkonna olulisi probleeme ja loodetavasti ka tugevusi. Seda, kas töötajatele on soodustusena olulisem tervisekindlustus või tasustatud lisapuhkus, oleks hea siiski üle küsida.
Tehnoloogia võimaldab lihtsalt inimesteni jõuda ja kiirelt vastuseid analüüsida. Tõenäosus heaks juhtimisotsuseks on märgatavalt suurem, kui otsus põhineb kogu organisatsiooni katva uuringu tulemusel ja mitte isiklikul arvamusel. Ka parimad juhid ja personalispetsialistid ei suuda tunnetada meeskonna töömoraali, avatuse ja kultuuriga seotud kõiki nüansse. Kui eesmärk on kasvada ja paremaks saada, peame alustama kaardistamisest ja saadud info põhjal edasi tegutsema.