Kui suuremates ettevõtetes on palgatud logistikat korraldama spetsialistid, siis pisemates teevad selle töö sageli ära kas ostujuht või müügijuht, assistent või vahetusevanem laos. Süsteem on aga üldjuhul sarnane – ettevõttel on kas pikajaline leping oma veopartneritega või küsitakse iga kord erinevatest logistikafirmadest pakkumised. Ent see kõik on oluliselt lihtsam ja läbipaistvam, kui võtate kasutusele tarkvara, mis koondab teie erinevad veopartnerid ühisele „töölauale”. Logistikatarkvarast saab tööriist, mille abil paraneb suhtlus veofirmaga, suureneb läbipaistvus, väheneb nii logistiku töökoormus kui ka transpordikulu.
Logistikatarkvara, mis paneb direktori naeratama nii suures kui ka väikeses ettevõttes
Nii nagu raamatupidamistarkvara lööb korra majja finantsasjades ning müügitarkvara müügimeeste töös, loob Cargoson.com korra majja logistikaosakonnas. Seadistades oma lepingud erinevate veopartneridega ühte süsteemi ja registreerides logistikatehingud samas andmebaasis, on kaubavedudega seotud info osapooltele ühtviisi arusaadav ja nähtav nii arvutis kui ka nutiseadmes. Tarkvarast on abi kõigile, kellel on regulaarselt või aeg-ajalt vaja saadetisi teele panna – alates tootmis- ja tööstusettevõtetest ning kaubandus- ja vahendusfirmadest kuni e-poodide ja käsitöömüüjateni.
Päev ilma naeruta on raisatud päev
„Julgen väita, et spetsiaalse tarkvara kasutamine igapäevases logistikas kärbib vedudega tegeleva inimeste ja transpordifirma veokorraldaja tööst tubli osa. Sellised, muidu keerulised ja aeganõudvad ülesanded, nagu transpordihinna leidmine, veofirma valimine, muutuvad oluliselt kiiremaks ja täpsemaks,” tutvustab Kurik. „Igal direktoril tuleb naeratus näole, kui kulud langevad ning töötajate töökoormus väheneb.”
„Tuues paralleeli muu valdkonna rakendustega, mis on meie harjumusi kardinaalselt muutnud, võiks nimetada ehk komandeeringute vormistamist. Kui 20 aastat tagasi küsiti lennupiletite ja majutuste pakkumisi reisibüroodest ja sekretäridel oli see omaette tööülesanne, siis tänu nutikatele rakendustele saavad reisiplaneerimisega juba kõik ise hakkama,” räägib Cargosoni juht Aivo Kurik, kes on aastakümneid logistikavaldkonnas töötanud. „Nagu ikka uute asjadega, võib alguses tunduda uus tarkvara võõras, kuid tegelikult paneb see kaubaveotellijad ja veofirmad omavahel online’is infot vahetama, kusjuures tellimuse saab saata otse veofirma IT süsteemi, ilma et keegi peaks andmeid ümber tippima.”
Plug&play liidestused veofirmade tarkvaraga
Tänu liidestustele paljude erinevate veofirmadega liigub info vajadusel vähem kui 30 sekundiga kaubamüüja või -ostja raamatupidamisprogrammist või netipoest veofirma autojuhi telefoni, kusjuures juba sisestatud infot ei pea keegi kuhugi uuesti sisestama. Kuna kõigi osapoolte raamatupidamisprogrammid, e-poed ja muu vajalik tarkvara on Cargosoni abil ühendatud, on toimingud kiired ja läbipaistvad. Cargoson on liidestatud näiteks majandustarkvaraga Directo ja Microsoft Dynamics 365 BC. Loomulikult saab ka lihtsa Exceli liidestada oma veofirmadega.
Tehke kuluosakonnast tuluosakond!
Käes on sügis, kui ettevõtted hakkavad korraldama uue aasta hankeid ja eelarvestama oma transpordikulusid. Cargosoni abil on võimalik ülimugavalt koondada kõik erinevad hinnapakkumised ühte süsteemi ja lasta programmil läbi arvutada oma tegelikud veomahud erinevate veofirmade pakkumistega. Nii lihtne see eelarvestamine olekski.
Suuremate ettevõtete logistikaosakonnast on Kuriku sõnul võimalik teha kuluosakonna asemel koguni tuluosakond. „Igal veofirmal on erinevad veod erineva hinnaga – mõne puhul on soodsad väikeste ja kergete riigisiseste pakkide saatmine, teise puhul näiteks Põhjamaadesse veetavad alusetäied. Meie programm võimaldab luua ettevõttesiseseks kasutamiseks ühtse hinnakirja, mis baseerubki erinevate veofirmade pakkumistel. Majasisese hinnakirja alusel justkui logistik müüb oma teenust teistele osakondadele. Selliselt saab nii oma autojuhte kui ka logistikut motiveerida pigem raha teenima kui kulutama. See on ju hoopis parem tunne oma tööd teha, kui kiirete ja tarkade valikutega saad sisuliselt ise oma palga välja teenida, sest Cargoson võimaldab sul hõlpsasti ja paralleelselt palgata kasvõi 10 erinevat veofirmat, kasutades ära nende tugevaid külgi kindlatel suundadel.
Ja lisaks saab ka kõigist transpordiga seonduvatest tehtud ja oodatavatest kuludest ning kokkulepetest ülilihtsa ülevaate. Kui vedu on tellitud, siis sellealane kirjavahetus koondub ühe saadetise põhiseks. See väldib olukorda, kus e-kirjad on laiali inimeste postkastides ja Exceli tabelites ning keegi ei mäleta kuu aega tagasi tehtud kokkuleppe detaile.
Maailma nutikaim logistikaprogramm vaid ühe euro eest päevas
Erinevalt teistest logistikaprogrammidest, kus enamasti küsitakse tasu veofirmadelt, on Cargoson veofirmadele tasuta. „Me ei küsi raha mitte veomahu, vaid enamasti lihtsalt kasutajate arvu pealt. Tarkvara säästab palju aega ja raha just veo tellijatele, aidates neil teha tarku valikuid kiiresti,” täpsustab Kurik. „Keskmiselt on meie tasu suurusjärk üks euro päevas inimese kohta, mis tänast palgataset arvestades on vähem kui 5 minutit logistiku tööaega.”
Eesti- ja inglisekeelse programmi kasutamine on kasulik lahendus ka veoettevõtete tarbeks, sest suhtlus oma kliendiga liigub kellegi isiklikust Outlooki või Gmaili postkastis hoopis konkreetse saadetise juurde ühtses süsteemis. Klienditeeninduses tuleb täiesti uus tase, kus puhkusele minek ei tekita enam kellelegi liigset segadust.
Oleme loonud Directo äritarkvara kasutajatele võimaluse saata veotellimused vaid ühe klikiga Cargosoni keskkonda ning jälgida ka veose teekonda. On oluline, et kasutaja, kelle ülesanne on näiteks tellimuste vormistamine, saab oma tööülesande lõpuni viia Directos ja logistik tegeleda Cargosoni keskkonnas juba automaatselt ettevalmistatud veotellimustega. Kindlasti on üks võit topelt sisestamise vältimine, kuid veelgi määravam on see, et see lahendus toob kõik Cargosoni keskkonna vedajad Directo kasutajateni ilma lisarakendusteta.
Toomas Oper
Directo integratsioonivaldkonna tootejuht
Tutvu lähemalt Cargosoni võimalustega: www.cargoson.com
„Otsustasime Cargosoni kasuks, kuna meil on väga palju koostööpartnereid, kel kõigil on oma keskkond, kust teenust tellida. Samal ajal on olnud keeruline leida inimesi, kes oskaksid kasutada seni kasutusel olnud seitset erinevat programmi. Palju lihtsam on teha kõiki asju ühes keskkonnas ja hiljem jälgida ka kogu saadetise protsessi ühes kohas! Eriti meeldib meile võimalus, et Cargosoni keskkonda on ettevõttel võimalik luua mitu kasutajakontot ehk seda tööriista saab kasutada kontoris mitu logistikut korraga ja kui juhtub, et üks jääb haigeks, saab teine kohe reageerida. Tegemist on ääretult mõistliku lahendusega logistikasektoris!”
Selver ASi logistikajuht Hannes Falten