Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Noore teenindaja lugu: on kohti, kus teenindaja peab kahjud kinni maksma

Copy
Teenindaja.
Teenindaja. Foto: Bimo Luki Unsplash

Postimees kirjutas, kuidas suvi on restoranide terrassid rahvast täis toonud, kuid sugugi kõik ei maksa oma arvet ära ning mõneski kohas tuleb teenindajatel kahju kinni maksta, kuigi seadused on selles osas väga selged. Anonüümseks jäänud neiu rääkis Postimehele oma kogemusest toitlustusäris.

«Alustasin teenindustööga, kui olin 16-aastane,» ütles neiu. «Mu kõige suurem kogemus teenindusalal tuli Tallinnas ühes mõnusas restoranis. Üldiselt enda kogemuse ja kuuldu põhjal ei ole teenindaja pidanud ise kahju kinni maksma. Enamasti kanti sellised kulud lihtsalt maha,» rääkis ta.

Sellegipoolest kinnitas ta, et on teada kohti, kus kahju on sisse nõutud teenindajatelt, keda süüdistatakse tähelepanematuses.

«Töötasin kunagi lühikest aega ühes asutuses, kus kästi teenindajatel kinni maksta tagasilükatud kaarditehinguid. Tihti oli avastamishetk siis, kui klient oli juba läinud või oli sulgemisaeg. Ja kuna numbrid pidid olema korras, siis pidi töötaja enda vea ise kinni maksma. Seda juhtus umbes kolm korda kuus.»

Pahatahtlikke kliente, kes tulevadki restorani pettuseplaaniga, on Eestis siiski vähe. «Külma arvet ehk seda, et ei maksta toidu ja jookide eest, on väga harva. Pigem on rohkem selliseid kliente, kes lihtsalt unustavad, et neil on veel pisike avatud joogiarve. Need summad jäävad tavaliselt 15-25 euro vahele,» ütles neiu.

Tagasi üles