«Eesti on viimaste aastakümnetega ehitanud üles väga hea ja ettevõtjasõbraliku keskkonna. Siin on madalad maksud, väike võlakoormus, kerge äri avada. Nüüd peame vaatama, et kapitaliturg järele tuleks, ja see on suuresti ka pankade ülesanne,» rääkis Bosek. Pankadevahelist konkurentsi ta tervitab. «Riigile on kasulik, kui seal on mitmeid panku, ja jaekliendile samuti,» ütles Bosek. «Pangad peavad ka ajaga kaasas käima, aga meist ei saa kunagi Amazoni, kus asju saab ajada kahe klikiga. Aga üle kolme kliki ka pangas aega võtta ei tohiks,» viitas Bosek, et paneb jõu just teenuse- ja teenindusepoole arendusse.
Paljudel on veel värskelt meeles, kuidas möödunud aasta lõpus Luminori e-teenused pikalt maas olid, sest süsteemi üleviimine liigutati miskipärast äripäevadele – toona kirjutati, et mitmed ettevõtted lahkusid vihaselt pangast. Bosek nentis, et siin pole paraku muud teha kui klientide ees vabandada ning siis edasi minna.
Investeerimistoodete hinnasõda ei tule
Üks esimesi asju, mille Bosek ette võtab, ongi kliendisuhtluse parandamine. «Peame grupi sees ressursse klienditeeninduse jaoks vabastama,» ütles Bosek. Aga mitte ainult selliste juhtumite tarbeks. Koroonakriisi ajal kurtsid nii ettevõtjad kui ka tavainimesed, et pankadelt on tunduvalt raskem laenu saada. «Ma seda olukorda täpselt ei tea, aga see võis olla ka kommunikatsiooniprobleem. Oleme ausad, pangad ei ole tingimata kommunikatsiooni maailmameistrid. Olukord, kus pangad laene ei anna, on ebaloomulik ka nendele endile, sest pank teenib laenude pealt, hoiuste pealt peab ta peale maksma. Ja pank peab olema kliendi jaoks relevantne.» Bosek ütles, et tahab muuta teenuse nii heaks, et klient raha peale enam ei mõtleks. «Ega minu kodulaen on ju sama hea kui näiteks Citadele panga oma,» ütles Bosek, kes tahab teha kogemuse nii heaks, et klient raha peale ei mõtleks.