BLRT ehitab 32 miljoni eurose laeva

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BLRT töötajad.
BLRT töötajad. Foto: Liis Treimann

BLRT Gruppi kuuluv laevaehitusfirma Western Baltija Shipbuilding ja Taani ettevõte Gitte Henning A/S sõlmisid lepingu 32 miljonit eurot maksva kalalaeva Gitte Henning S349 ehitamiseks.

Laev on ette nähtud skumbria, heeringa ja teiste pelaagiliste kalade traalimiseks. Aluse projekteerib Wärtsilä Ship Design (Norra). Ehitustööd algavad 2012. aasta mais ning kestavad 2013. aasta augustini. Projekti maksumus on ligi 32 miljonit eurot.

Laeva kogupikkus on 86,3 m, laius 17,6 m, kere kaal 2200 tonni. Laev varustatakse 13 külmutatud merevee mahutiga (RSW) kogumahutavusega 3200 m3. Kala peale- ja mahalaadimiseks kasutatakse vaakumsüsteemi.

Western Baltija Shipbuilding-u spetsialistid paigaldavad kalatraalerile kogu vajaliku seadmestiku vastavalt spetsifikatsioonile. Paigaldatakse hübriidmootor koguvõimsusega 7500 kW: diiselmootor - 5220 kW ja elektrimootor - 2280 kW. Samuti paigaldatakse laevale kaks põtkurit: 900 kW vööripõtkur ja 1470 kW asimuutkäitur. Laev varustatakse kahe generaatoriga: 2600 kW ja 800 kW.
Laeva kiirus saab olema kuni 17 sõlme, maksimaalne meeskonnaliikmete arv 14 inimest. Laevaehituse järelevalvet hakkab teostama klassifikatsiooniühing Det Norske Veritas.

Praegu ehitab Western Baltija Shipbuilding Klaipedas (Leedus) «võtmed kätte» printsiibil kahte ökopuksiiri, kahte multifunktsionaalset laeva, kahte puistelastipargast ja põhjasüvendajat.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles